مدیر حوزه علمیه استان یزد با اشاره به ضرورت تحقق شعار سال گفت: اهمال در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی امنیت ملی و اقتصادی کشور را به خطر می اندازد.
کد خبر: ۸۸۴۱۲۷۶
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مدیر حوزه علمیه استان یزد، با اشاره به نام‌گذاری سال 96 از سوی رهبر انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: رهبر معظم انقلاب همچون سال گذشته با نیازسنجی اولویت‌های کشور بار دیگر اقتصاد و مقاوم‌سازی آن را محور شعار سال قراردادند تا بار دیگر به همه نشان دهند که همه باید در سال جاری بر این محور تکیه کنند و بارونق تولید و اشتغال کشور را در این عرصه از نقطه‌ضعف به اوج اقتدار برسانند.

حجت‌الاسلام محمد شمس در ادامه با اشاره به‌ضرورت شکل‌گیری عزمی ملی و جهادی برای تحقق شعار سال افزود: همه باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش کنند و دولت نیز به‌عنوان کارگزار جامعه اسلامی وظیفه خطیری در این امر دارد و امید است که برای تحقق شعار سال بیش از سال‌های گذشته تلاش کند زیرا اهمال‌کاری در اجرای مؤلفه‌های اقتصادی امنیت ملی و اقتصادی کشور را به خطر می‌اندازد.

این استاد حوزه علمیه یزد در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع زائرین و مجاوران امام رضا ع تأکید کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند امروز دشمن به دنبال آن است که کارآمدی نظام اسلامی را به زیر سؤال ببرد و در این راه انواع موانع را در جلو راه نظام اسلامی می‌کارد تا با مشکلات مردم را از جمهوری اسلامی جدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در ادامه با تأکید بر ضرورت تبیین دستاوردها و خدمات نظام اسلامی تصریح کرد: هیچ‌کس نمی‌تواند منکر آن شود که نقاط ضعفی وجود ندارد اما آنچه باید موردتوجه قرار گیرد خدمات و موفقیت‌های نظام اسلامی در طول این سال‌هاست که رهبر انقلاب به چندین مورد آن اشاره کردند که همین موارد نیز گویای حرکت روبه‌جلو نظام اسلامی در این سی و اندی سال بوده است. اگر شرایطی که نظام اسلامی مدیریت کشور را به دست گرفت در نظر بگیریم به‌خوبی می‌توانیم ببینیم که نظام اسلامی این خدمات فوق‌العاده را در بدترین شرایط جنگ و تحریم و عناد همیشگی قدرت‌ها محقق کرده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص نیاز کشور به مدیریت متدین، انقلابی و کارآمد گفت: در حقیقت چنین مدیریتی همواره یکی از نیازهای کشور در همه عرصه‌ها بوده است تا به‌واسطه این‌گونه مدیریت‌ها نظام اسلامی از تنگناهای بزرگ خارج شود و بتواند خود را به‌عنوان کشوری فعال در تمام عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی معرفی کند. در انتخابات پیش رو همه آحاد مردم باید دقت داشته باشند که آن معجون شفابخش دردهای کشور مدیریتی انقلابی و کارآمد است که مردم می‌توانند با بصیرت خود با آن دست یابند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس تأکید کرد: همه بخش‌های کشور از دولت گرفته تا دیگر نهادها و مردم باید برای تحقق شعار سال و رشد تولید و اشتغال در کشور حرکت کنند و حوزه علمیه استان یزد نیز آمادگی خود در این راه را اعلام می‌کند و آماده است در هر عرصه‌ای که دولت و دیگر نهادها به کمک نیاز داشته باشند ورود پیداکرده و نقش‌آفرینی کند زیرا تحقق شعار سال باهمت همه بخش‌های کشور رقم خواهد خورد و همه در برابر آن مسئولیم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به‌ضرورت نظارت دقیق برای ممنوعیت کالاهایی که مشابهت داخلی دارند اظهار داشت: واقعاً توجیهی ندارد که کالاهایی که در داخل به دست فرزندان این مرزوبوم ساخته می‌شوند و رزق روزی خانواده‌های ایرانی هستند از خارج وارد شود این ازلحاظ شرعی هم مشکل دارد. چگونه عده‌ای حاضر می‌شوند برای سود بیشتر خانواده‌های زیادی را به خاک سیاه بنشانند برای اینکه از قبل این اقدامات سود بیشتری را به جیب بزنند.

شمس در پایان تأکید کرد: دولت یازدهم و دولت بعدی که با انتخاب ملت به روی کار خواهد آمد باید جلوه باشکوهی از تحقق شعار سال و رونق تولید و اشتغال را به رخ بکشد زیرا اهمال در اجرای اقتصاد مقاومتی و شعار سال فرصت سوزی است که علاوه بر نسل حاضر نسل‌های بعدی کشور را هم در مضیقه قرار می‌دهد و این موضوع می‌طلبد که مسئولین کشور شبانه‌روز برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.

ارسال نظرات