خبرهای داغ:
مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه دولت به عنوان یک هدایت کننده باید در مسائل کشور در مرحله اول اولویت‌بندی کند، گفت: دولت باید لوازم لازم را برای پیاده سازی اشتغال و تولید را به معنای واقعی به وجود بیاورد.
کد خبر: ۸۸۴۱۳۳۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲

محمد رستمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت: اقتصاد مقاومتی هم مردمی است و هم دولتی و باید هر دو نقش خود را پیدا کنند؛ مثلا مردم کالای ایرانی بخرند و مسئولین حمایت کنند از کارگاه‌های تولیدی یا هر چه که در این دایره قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آن چنان اقتصاد مقاومتی در نسخه‌های سخت تحلیل کردیم که مردم از آن فاصله گرفته اند، چراکه فکر می‌کنند چون سرمایه و دانش کافی ندارند، نمی‌توانند در اقتصاد مقاومتی کاری کنند در حالیکه که اینگونه نیست، افزود: وقتی به سبک زندگی اسلامی مراجعه کنیم به مذمت اسراف کردن برمی‌خوریم که این اسراف نکردن نوعی عمل به اقتصاد مقاومتی است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه هر کاری که باعث اسراف نکردن شود، نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی است، گفت: هر فرد در هر مکان و جایگاهی که قرار دارد می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشد.

رستمی با بیان اینکه دولت نقش بسزایی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد ولذا باید به تولید که عنصر مهمی است توجه کند، گفت: دولت باید کمک کند تا کارگاههای تولیدی جان تازه ای بگیرند، واردات را کم کند و نظارت خوبی هم داشته باشد و با مدیرانی جهادی و انقلابی در پست‌های اجرایی قرار دهد، چراکه اجرای واقعی اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیرانی جهادی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه دولت به عنوان یک هدایت کننده باید در مسائل کشور در مرحله اول اولویت‌بندی کند، افزود: دولت باید لوازم لازم را برای پیاده سازی اشتغال و تولید را به معنای واقعی به وجود بیاورد.

این دانشجوی دانشگاه صنعتی بیرجند با بیان اینکه یکی از کارهای واجب در زمینه شعار سال اینکه باید مسئولین و فعالین اقتصادی اهمیت و چگونگی اجرای اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنند به نوعی که آنها بتوانند مشارکت کنند، گفت: مردم و مسئولین هم باید بدانند اقتصاد مقاومتی چیست، باید به این نتیجه برسیم که اقدام و عمل همان اشتغال و تولید است و در کل مجموعه ای هستند که قرار است اقتصاد ایران اسلامی را مایه اراده ملی و قدرت است، قوی کنند.

رستمی با بیان اینکه درست است که برخی اقدامات در دولت مانند تشکیل ستادهای کشوری و استانی اقتصاد مقاومتی و حمایت های مالی صورت گرفته که البته قابل تقدیر است اما دولت همه لوازم و الزامات لازم را به وجود نیاورده برای تحقق این شعار، گفت: متاسفانه در این دولت به واردات، صادرات توجه نشده و به تولید داخلی و کارگاه های تولیدی آنگونه که باید و شاید رسیدگی نشده است.

وی گفت: آیا همه چیز را به برجام گره زدن و برجام را هدیه الهی نشان دادن در راستای اقتصاد مقاومتی است؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها