زائر راهیان نور اعزامی از اراک گفت: زائران راهیان نور بایستی معارف و فرهنگ دفاع مقدس را به جامعه انتقال دهند و خودشان مروج فرهنگ ایثار و مقاومت باشند.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۰۹
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

میترا عظیمی زائر راهیان نور اعزامی از اراک در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به ذوق و شوق خود برای حضور در این اردوهای معنوی گفت: در مقطع اول دبیرستان در حال تحصیل هستم و باتوجه به اینکه برای درس آمادگی دفاعی سال آینده به این اردوها اعزام می‌شویم ولی دوست داشتم در این مناطق حضور پیدا کنم، توفیق شد و از طریق پایگاه مقاومت محل برای اعزام اقدام کردم.

وی افزود: دوست داشتم با زندگی شهدا بیشتر آشنا شوم اینکه از نزدیک لمس کنم شرایطی را که آنان تحمل کردند و معتقدم یک لحظه حضور با معرفت در این مناطق در ادامه مسیر زندگی به انسان خیلی کمک می کند برای همین خواستم زودتر بیایم و ببینم تا زودتر از سایر همسالانم که هنوز به این مناطق نیامده‌اند بتوانم از فضای معنوی اردو استفاده کنم.

عظیمی تصریح کرد: با دیدن این مناطق عزم خود را برای حفظ حجاب و پوشیدن چادر مصمم کردم البته نه اینکه چادر نپوشم ولی همیشه آنگونه که بایسته و شایسته است چادر ننمی پوشیدم اما الان مطممئن هستم که دیگر چادرم را یک لحظه هم کنار نمی گذارم.

این نوجوان اراکی تصریح کرد: با حضور در مناطق عملیاتی با لمس شرایط و روایتگری راویان به این مسئله خوب واقف می‌شویم که برای حفظ این آب و خاک چه جان‌هایی فدا شده است، به هسمالانم توصیه می کنم خودشان به این مناطق بیایند و ببینند و مطمئن باشدند که شنیدن هرگز آن حس و حال قریب را به آنان نمی‌دهد قربتی که با پروردگار عالم تنها با حضور در این مناطق حاصل می‌شود.

وی افزود: وقتی برای زیارت به مشهد می‌رویم حس آرامش پیدا می کنی همان حس را به جرات می‌توانم بگویم که در این مناطق به دست خواهند آورد. در کتاب ها درباره شهدا بسیار مطلب نوشته‌اند و ما خوانده‌ایم ولی باید بدانیم که هرگز شنیدن طعم یک میوه نمی تواند درک درستی از طعم واقعی آن میوه به شما بدهد. همه باید بیایند و خودشان با دیدن فضا و شرایط درک کنند که رزمندگان اسلام چگونه با دست خالی در برابر ابرقدرت‌های دنیا ایستادند و پیروز میدان شدند.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که در این اردوها شرکت می‌کنند می‌توانند با تاثیراتی که از آن حس ‏می‌کنند، معارف و فرهنگ دفاع مقدس را به جامعه انتقال دهند و خودشان مروج فرهنگ ایثار و مقاومت باشند وظیفه‌ای سنگین که بر دوش تک تک زائران راهیان نور قرار دارد برای اینکه همیشه یاد شهدا را زنده نگه دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات