نماینده مردم میمه، برخوار و شاهین‌شهر در مجلس گفت: اراده کمی برای شفاف‌سازی در بین دولتی‌ها درباره مدیران و تصمیم‌گیرندگان دو تابعیتی وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۴۱۵۶۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسینعلی حاجی دلیگانی پیرامون وضعیت مدیران دو تابعیتی اظهار کرد: واقعا اگر دولت بخواهد در این زمینه شفاف عمل کند، خیلی از مسائل برای مردم روشن خواهد شد.

وی با بیان اینکه کمتر اراده شفاف‌سازی در بین دولتی‌ها مشاهده شده است، تصریح کرد: معمولا روحیه بر ندانستن مردم بوده که ندانند چه تعداد افراد و تصمیم‌سازان دولت دو تابعیتی هستند یا گرین‌کارت دارند و هر لحظه تصمیم بگیرند، می‌توانند از کشور خارج شده و منافع کشور را فدای امیال شخصی خود کنند.

نماینده مردم میمه، برخوار و شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این راستا طرح تحقیق و تفحص در مجلس مطرح شده که من دفاع کردم و رأی آورد، البته در کمیسیون امنیت ملی رد شده بود اما در صحن مجلس رأی آورد و در حال انجام است و به محض اینکه به سرانجام برسد، نتیجه را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی با تأکید بر اینکه پرونده حسین فریدون در جریان است، بیان داشت: فکر می‌کنم به زودی اطلاعات جدیدی که به دست آمده است را در اختیار مردم قرار بدهیم.

حاجی در خصوص بحث حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: مصوبه تعیین حقوق برای مدیران در مجمع تشخیص مصلحت رد شد اما ضرورت دارد طرح جدیدی تهیه شود تا بتوانیم چارچوب مشخصی را برای این موضوع تعیین کنیم.

وی با بیان اینکه با مجموعه قوانین فعلی، شرایطی به وجود آمده که امکان سوءاستفاده برخی فراهم شد، گفت: دلیل به وجود آمدن ماجرای حقوق‌های نجومی، نبود چارچوب دقیق و شفاف و بدون ابهام است که باعث این وضعیت شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تنها قانون فعلی، ماده 76 مدیریت خدمات کشوری است که حداکثر حقوق مدیران و مقامات را هفت برابر حداقل حقوق کارمندان اعلام کرده است و با همین قانون برخی سواستفاده‌ها شکل گرفت و برخی قانون را دور زدند؛ لازم است قانون جامعی در این خصوص تدوین شود که پس از تعطیلات عید دنبال خواهد شد.

ارسال نظرات