خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: یک هزار و 200 بسیجی از داوطلبان حضور در اردوهای جهادی استان در قالب 25 گروه به مناطق مورد نظر اعزام می شوند و این اردوها در دوره های زمانی هفت و 10 روزه در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۸۴۱۶۲۱
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹
1200 تن در اردوهای جهادی قم فعالیت می کنند
سرهنگ حسین فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قم، افزود: اردوهای جهادی استان قم به مانند سال های گذشته، در نوروز 96 نیز با حضور پرشور داوطبان جهادگر، در داخل و خارج از محدوده استان در حال برگزاری است. 

وی بیان کرد: عملکرد این گروه های جهادی به 17 هزار نفر روز خواهد رسید که از این رقم چهار هزار نفر روز در داخل استان و 13 هزار نفر روز نیز در خارج از محدوده استان مشغول به خدمت خواهند بود.

وی با اشاره به این که گروه های جهادی استان قم در عرصه های فرهنگی، بهداشتی و درمانی، عمرانی و آموزشی فعالیت می کنند، ادامه داد: استان های خوزستان، اصفهان، کرمان، همدان، گیلان و سیستان و بلوچستان مناطقی است که گروه های جهادی در خارج از محدوده استان قم در آن ها به فعالیت می پردازند.

وی اضافه کرد: در داخل استان نیز بخش های قنوات و دهستان قمرود با توجه به محرومیت هایی که در آن ها مشاهده می شود، از جمله بخش هایی است که گروه های جهادی برای خدمت رسانی به مردم در آن ها حضور پیدا می کنند.

استان قم با مساحت حدود 11 هزار کیلومتر مربع در حاشیه کویر، در فاصله 140 کیلومتری جنوب شهر تهران قرار دارد؛ این استان دارای پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد و پنج شهر قم، قنوات، کهک، دستجرد و جعفریه ، 10 دهستان و 363 آبادی دارای سکنه است.

شهر قنوات از توابع بخش مرکزی استان قم است که در فاصله حدود 10 کیلومتری مرکز شهر قم قرار دارد.

روستای قمرود از توابع بخش مرکزی استان قم می باشد که در 20 کیلومتری شمال شرقی شهر قم قرار گرفته است.

فرهادی گفت: قشرهای مختلف اجتماعی از جمله افراد طلبه، دانشجو، دانش آموز، پزشک و بسیجیان در این گروه های جهادی به صورت داوطلبانه برای خدمت به مردم مناطق محروم جامعه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به این که برگزاری دوره های اردوهای جهادی نیازمند تامین هزینه های آن است، افزود: هزینه های اردوهای جهادی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دستگاه ها و نهادهای اجرایی و کمک های خیران تامین می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که گروه های جهادی دارای شناسنامه و هویت مشخص هستند، خیران و همه قشرهای مردم می توانند کمک های مالی خود را مستقیم در اختیار این گروه ها قرار دهند و یا این که از طریق سازمان بسیج سازندگی استان قم، این کمک ها را به دست فعالان گروه های جهادی برسانند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: با توجه به بیانات سال های اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت مساله اقتصاد، محور فعالیت های گروه های جهادی در عرصه های مختلف پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: فرهنگ سازی و تبیین مولفه های اقتصاد مقاومتی برای مردم مناطق محروم کشور از جمله اولویت های اصلی گروه های جهادی است تا از این طریق ظرفیت های نهفته در مناطق روستایی و محروم، شکوفا شود.

وی ادامه داد: اعضای گروه های جهادی تلاش می کنند با شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای مناطق محروم، مردم محلی را به سمت راه اندازی کسب و کارهای کوچک و ایجاد تولید و اشتغال راهنمایی کنند.

فرهادی گفت: بسیج سازندگی برای به راه افتادن چرخه تولید و اشتغال و ایجاد خودکفایی در مناطق محروم، تسهیلاتی را برای راه اندازی کسب و کارهای خانگی همچون کارگاه های قالیبافی در اختیار متقاضیان قرار می دهد.

وی افزود: شرکت در اردوهای جهادی علاوه بر خدمت رسانی به مردم محروم، باعث خودسازی و تقویت روحیه دینی افراد حاضر در این اردوها نیز می شود.

وی ادامه داد: جوانانی که بهترین زمان های عمر خود را برای شرکت در اردوهای جهادی اختصاص می دهند، به دلیل آن که بدون واسطه درد مردم مناطق محروم را لمس می کنند در آینده به مدیران دلسوز برای کشور تبدیل خواهند شد و این یکی از مهمترین دستاوردهای اردوهای جهادی برای کشور و نظام اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها