کد خبر: ۸۸۴۱۶۴۳
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: بحران آب امروزه یکی از دغدغه های اصلی کشورها می باشد و باید کمبود آن را با استفاده صحیح از منابع آبی موجود مدیریت کنیم

سیدرضا موسوی مشکینی افزود: در استفاده از منابع آبی باید دقت بیشتری صورت گیرد و تنها راه جبران کمبود این عنصر حیاتی، استفاده صحیح از آن و جلوگیری از هدر رفت آن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به اینکه دوم فروردین ماه به عنوان روز جهانی آب نامگذاری شده است افزود: بحران آب جدی است و باید تلاش زیادی برای مدیریت صحیح مصرف آب در دنیا و کشور ما صورت گیرد.

وی ادامه داد: بیشترین هدر رفت آب در بخش کشاورزی می باشد که باید استفاده از روش های مکانیزه آبیاری جایگزین آبیاری سنتی شود و از برداشت بی رویه آب های زیرزمینی که صرف تولید برخی محصولات کشاورزی غیرضروری می شود، جلوگیری شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان خاطرنشان کرد: حفظ منابع آبی موجود با مدیریت مصرف راحت تر از چاره اندیشی و جبران بعد از اتمام آن است و تا اوضاع از این که هست بدتر نشده است باید چاره ای اندیشیده شود.

موسوی گفت: باتوجه به افزایش جمعیت، توسعه شهر نشینی، توسعه صنایع، افزایش تقاضا در بخش محصولات کشاورزی و سایر محصولات وابسته به آب و... در آینده شاهد بحران جدی آب خواهیم بود که نیازمند ایجاد محدودیت در استفاده از آب در تمامی بخش ها هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست زنجان با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در صنایع گفت: یکی از روش های صحیح مدیریت آب، بازچرخانی آب در صنایع گفت: یکی از روش های صحیح مدیریت آب، بازچرخانی آب در صنایع می باشد که موجب پیشگیری از هدر رفت مقدار قابل توجهی آب می شود.

ارسال نظرات