خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق سرمایه‌گذاران پروژه با هر تصمیم‌گیری در خصوص آینده آن باید حفظ شود و اگر شهرداری می‌تواند کمکی به رفع مشکل فرودگاه قم کند باید وارد این پروژه شده و مسیر تکمیل این پروژه مهم و کلیدی برای شهر قم را هموار سازد.
کد خبر: ۸۸۴۱۶۹۴
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۲
حقوق سرمایه‌گذاران پروژه فرودگاه قم حفظ شود/برنامه‌ریزی برای کسب درآمد ثابت از گردشگری زیارتی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر ضرورت اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: به گونه‌ای تصمیم‌گیری برای اجرای پروژه‌های عمرانی صورت گیرد که در وهله اول مشکلات ترافیکی شهر حل شده و سپس به پروژه‌های کم اهمیت‌تر پرداخته شود.

وی رفع‌ محرومیت از مناطق و محلات محروم قم را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: نیاز است در این مناطق و محلات پروژه‌هایی ویژه پیش‌بینی و اجرایی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خدمات و زحمات شهرداری قم در پیگیری و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی و پیشبرد اهداف مدیریت شهری خاطرنشان کرد: نظم فکری در اداره شهر قم ایجاد شده اما با این حال نیازمند خدمات و اقدامات گسترده‌تر برای رفع مشکلات قم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری اگرچه بدهی‌های کلانی دارد اما سرمایه‌های بسیار خوبی نیز در اختیار آن است که می‌تواند با آنها بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

امیرآبادی با تاکید بر مشکلاتی که در حوزه گردشگری زیارتی در قم وجود دارد ضمن مقایسه زوار ایرانی با عراقی گفت: شهرداری نجف به محض ورود زوار به این شهر از هر زائر ایرانی 10 دلار دریافت می‌کند در حالی که در شهر قم چنین چیزی نیست با وجود اینکه این اعتبار می‌تواند کمک خوبی برای شهر باشد.

وی تفاوت عوارض ورود زائران به عراق و ایران را یادآور شد و افزود: هر زائر عراقی برای ورود به کشور ما تنها 18 دلار پرداخت می‌کند این در حالی است که زائران ایرانی باید برای ورود به عراق 75 دلار عوارض پرداخت کنند که باید به صورت ملی این مشکل پیگیری و حل شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراکز اقامتی و هتل‌ها در قم نظم لازم را ندارند گفت: شهرداری باید برنامه ریزی کرده و درآمد ثابتی از محل گردشگری زیارتی با کمک شورا برای خود تعریف کند.

وی ورود سالیانه بیش از 1.5 میلیون زائر عراقی به شهر قم را مورد توجه قرار داد و افزود: این زائران فرصت خوبی برای شهرداری برای کسب درآمد ثابت از محل گردشگری هستند.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه ساماندهی زوار عراقی در اولویت سال 96 شهرداری باشد گفت: در شهر قم باید به گونه‌ای حرکت شود تا مردم متضرر نشوند و بتوان خدمات خوبی ارائه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مساله فرودگاه قم بیان کرد: این پروژه سرمایه‌گذاری مشکلاتی را برای شهر قم ایجاد کرده که باید به سرعت پیگیری و برطرف شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از هزار نفر از مردم قم در پروژه فرودگاه تصریح کرد: حقوق سرمایه‌گذاران پروژه با هر تصمیم‌گیری در خصوص آینده آن باید حفظ شود.

وی با اشاره به برخی تصمیمات و راه‌حل‌هایی که برای پروژه فرودگاه قم مطرح شده است گفت: با رعایت موارد قانونی و ضوابط شهری، اگر شهرداری می‌تواند کمکی به رفع مشکل فرودگاه قم کند باید وارد این پروژه شده و مسیر تکمیل این پروژه مهم و کلیدی برای شهر قم را هموار سازد.

ارسال نظرات