خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی پیشگامان رهایی گفت: فروش لبنیات روستائیان باید در استان و به همت مسئولین صورت گیرد و مسئولین چه اصولگرا و اصلاح طلب و چه انقلابی و غیر انقلابی باید برای مردم کار کنند.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۶۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

میثم رهبری مسئول گروه جهادی پیشگامان رهایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهارداشت: اعضای گروه از تهران و قم اعزام شده اند و فعالیت های گروه در قالب عمرانی و فرهنگی تعریف می شود.

وی عنوان کرد: مدت فعالیت این گروه 10 روز است که در این مدت خدمات فرهنگی، اقتصادی و عمرانی به مردم محروم بخش درح شهرستان سربیشه ارائه می شود.

مسئول گروه جهادی پیشگامان رهایی بیان داشت: دومین بار است که در منطقه محروم از توابع شهرستان سربیشه حضور پیدا کردیم و از جمله کارهای ما خدمات اقتصادی شامل ترمیم استخر کشاورزی است.

مسئولین از هر جناحی، خادم مردم باشند/ جهادگران با چشیدن فقر، آلوده به دزدی وحقوق نجومی نمی شوند
 
جوانان با شرکت در اردوی جهادی طعم فقر را می چشند

وی با بیان اینکه چرا رهبر انقلاب اصرار بر برگزاری اردوهای جهادی دارند؟ افزود: با کمی تامل در مورد هدف اردوهای جهادی درمی یابیم که چون اکثر افراد جوان و دانشجو یا طلبه هستند و در آینده مدیر و مسئول می شوند حداقل نتیجه حضور آنها در کار جهادی این است که فقر را با پوست و گوشت خود لمس می کنند .

رهبری خاطرنشان کرد: روستای شورکه حمام، سرویس بهداشتی و مسجد ندارند اما تنها خواسته اهالی روستا از ما ساخت مسجد روستا است و این نشان می دهد که مردمی مذهبی و متدین هستند.

وی اظهارداشت: جهادگران با حضور در مناطق محروم طعم فقر را می چشند و در آینده که مسئولیتی را بر عهده بگیرند دزدی نمی کنند و حقوق نجومی نمی گیرند.

مسئولین از هر جناحی، خادم مردم باشند/ جهادگران با چشیدن فقر، آلوده به دزدی وحقوق نجومی نمی شوند
 
هماهنگی های لازم برای فروش صنایع دستی روستائیان در تهران انجام شده

مسئول گروه جهادی پیشگامان رهایی گفت: فعالیت گروه جهادی خانم ها و آقایان برنامه آتی ما است که خانم ها مباحث فرهنگی و اقتصادی را دنبال می کنند .

وی با بیان اینکه کلاس های مشاوره سبک زندگی، آموزش فرش بافی و گل دوزی از جمله فعالیت های جهادگران خانم است افزود: با این اقدام، خانم های روستا در اوقات فراغت می توانند از صنایع دستی خودشان کسب درآمد کنند.

رهبری ادامه داد: با هماهنگی های انجام شده با این تولیدکنندگان رابطه برقرار می کنیم و صنایع دستی آنان را در تهران به فروش می رسانیم .

وی متذکر شد: فروش محصولاتی مانند لبنیات باید در استان و به همت مسئولین با هر تفکر و جناحی که هستند صورت گیرد و مسئولین چه اصولگرا و اصلاح طلب و چه انقلابی و غیر انقلابی باید برای مردم کار کنند.

مسئولین از هر جناحی، خادم مردم باشند/ جهادگران با چشیدن فقر، آلوده به دزدی وحقوق نجومی نمی شوند
 
 
اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال، در راس کارهای جهادی 

مسئول گروه جهادی پیشگامان رهایی گفت: گروه های جهادی در راستای عمل به فرمایش رهبر انقلاب در تحقق شعار سال 96 در اولویت کارهای عمرانی موضوع اشتغال و تولید را در جهت تحقق اقتصادمقاومتی دنبال می کنند.

وی با اشاره به نمونه ای از اقدامات گروه در تحقق اقتصادمقاومتی عنوان کرد: در طرح ترمیم استخر، استخری که 100 هزار لیتر آب می گرفت نیمی از آن به هدر می رفت که با ترمیم آن بهره برداری درست و به صرفه انجام می شود.

از تلاش و خدمت جهادگران ممنونیم

هادی آذری عضو شورای اسلامی روستای شورکه از بخش درح منطقه لانوی شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: با وجود گروه جهادی توانستیم به خوبی کار ساخت مسجد را تا اینجا پیش ببریم.

مسئولین از هر جناحی، خادم مردم باشند/ جهادگران با چشیدن فقر، آلوده به دزدی وحقوق نجومی نمی شوند 

وی اضافه کرد: ممنون هستیم از تلاش های گروه جهادی که در نوروز سال گذشته و امسال برای انجام کارهای عمرانی و فرهنگی به منطقه ما آمدند.

آذری بیان داشت: گروه جهادی توان مالی ندارند اما نیروی انسانی خوبی هستند که برای ساخت مسجد و حمام روستا از خود مجاهدت نشان دادند.

محرومیت زدایی با دید اقتصادمقاومتی، هدف اردوهای جهادی

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید شعیبی درح از توابع شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: در حال حاضر گروه های جهادی بومی و غیر بومی در منطقه مستقر هستند.

وی عنوان کرد: گروه های جهادی بومی متشکل از بسیجیان منطقه در روستای شورکه جهت ساخت مسجد و خانه عالم مشغول کار هستند که 80 درصد کار را پیش بردند.

مسئولین از هر جناحی، خادم مردم باشند/ جهادگران با چشیدن فقر، آلوده به دزدی وحقوق نجومی نمی شوند 

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید شعیبی درح با بیان اینکه اردوهای جهادی شورکه 10 روزه و با حضور 16 نفر اجرا می شود گفت: اردوهای جهادی بسیجیان در روستای کلاته بالای بخش درح نیز در لایروبی استخر به مدت 7 روز تعداد 10 تا 15 نفر مشغول کار هستند.

وی با اشاره به عمده ترین اهداف اردوهای جهادی افزود: خودسازی روحی و روانی افراد شرکت کننده در اردوهای سازندگی و محرومیت زدایی که در نتیجه آن عده ای از خانه و کاشانه خودشان فاصله می گیرند و از نزدیک محدودیت ها و محرویت های موجود در منطقه را می بینند و لمس می کنند جدا از برنامه های فرهنگی که اجرا می شود یکی از اهداف اردوهای جهادی است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید شعیبی درح ادامه داد: دومین هدف اردوهای جهادی محرومیت زدایی با دید اقتصادمقاومتی است.

وی خاطرنشان کرد: با دید اقتصادمقاومتی کارهای زیادی انجام می شود از جمله در اردوهای جهادی و محرومیت زدایی با هزینه های خیلی کمتر می توان پروژه های بالا و سنگینی را انجام داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها