خبرهای داغ:
یادداشت/

چرایی تاکید رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی در سال جدید

با بکار انداختن چرخ های تولید، اقتصاد رونق می گیرد و معضل اشتغال رفع می شود، نام‌گذاری سال1396 «سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید، اشتغال» پس از محور بودن اقتصاد در قالب نام‌گذاری‌های چند سال اخیر، نشان‌دهنده اهمیت و اولویت اساسی حل و فصل مشکلات اقتصادی بر مبنای یک نقشه راه بلندمدت، یعنی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۸۴۱۷۹۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، اقتصاد مقاومتی یک شعار مقطعی و گذرا نیست اقتصاد مقاومتی در واقع ریشه در اعتقادات و ارزش های دینی ما دارد و از این رو اقتصاد مقاومتی نه یک رویکرد و هدفگذاری گذرا و مقطعی که یک رویکرد همیشگی برای کشورمان است.

بیانات ارزشمند رهبر انقلاب حضرت امام خامنهای(دام عزه) همواره مورد توجه مسئولان نظام است و همانند سال های گذشته با قدرت برای تحقق این برنامه ها باید تلاش شود، یکی از دغدغه های معظم له بیکاری، اشتغال جوانان و افزایش تولید داخلی است، بنابراین رهبری با درایت، روشن بینی و دور اندیشی خاص، این سال را به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند.

با توجه به اینکه اجرایی کردن شعار سال گذشته یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل در حد توقع مردم نبود، نامگذاری مجدد سال جدید بهعنوان اقتصاد مقاومتی تاکیدی بر ضرورت اجرایی شدن راهکارهای تحقق آن است که انشاالله مجلس و دولت در این زمینه خواهد کوشید.

با توجه به اینکه کشورماk از نظر ذخایر، نیروی انسانی و منابع خدادادی بسیار ثروتمند و غنی است باید با برنامه ریزی منسجم و مدیریت اصولی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اهتمام داشته باشیم.

بیکاری زمینه آسیب های اجتماعی زیادی را فراهم می کند، بیکاری زمینه ساز آسیب های اجتماعی بوده و به طور قطع آسیب های مانند اعتیاد، سرقت، طلاق و ...از معضل بیکاری نشات می گیرند، بنابراین اگر در زمینه تولید مسئولان به تولید کنندگان و آن هایی که سعی در راه اندازی کارگاه های تولیدی دارند توجه و همت گمارند مسئله بیکاری حل شده و در نتیجه آسیب های اجتماعی کمتر خواهد شد.

با بهبود اشتغال و تولید، آرامش و امنیت جامعه تامین می شود، تا زمانی که به تولید داخل و سرمایه گذاری بها داده نشود به طور قطع اقتصاد مقاومتی و اشتغال حاصل نمی شود، اگر تولید ملی مبنا قرار گیرد ایجاد اشتغال را به همراه داشته و در واقع اقتصاد و تولید داخل زنجیره به هم پیوسته ای است که خروجی آن باید اشتغال جوانان باشد و به همین علت است که مقام معظم رهبری سه سال مداوم بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح می کنند.

رحیم رضاخانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها