زائر ارمنی راهیان نور گفت: اروند کنار که بودم روی یک تابلو به زبان یکی ازشهدا نوشته بود (چفیه ام خونی شد تا چادرت خاکی نشود) همانجا به غیور بودن شهدا پی بردم و تصمیم گرفتم چادری شوم.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۵۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴

زائر ارمنی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به انگیزه حضور خود برای حضور در این سرزمین معنوی گفت: آمده ام که از شهدا درس بگیرم و مانند یک مبلغ، یافته‌های خود را در اختیار دیگران هم قرار دهم.

وی افزود: مسئولان باید شرایطی را فراهم کنند تا همه از مناطق عملیاتی بازدید و هم چنین در کاروان های خود از راویانی استفاده کنند که در جبهه ها حضور پررنگ داشته اند و لحظه به لحظه جنگ را دیده باشند تا با روایتگری خود فرد را به عمق رشادت های و ایثارگری های دوران جنگ تحمیلی ببرند.

این زائر ارمنی تصریح کرد: ما باید رشادت ها و دلیری های شهیدان را بیشتر در شهرهای خودمان ترویج دهیم چراکه افرادی هستند که هنوز شهدا را نمی شناسند. ما هنوز در ترویج فرهنگ شهادت کاستی هایی داریم که باید در این زمینه گام عملی برداریم.

وی افزود: راهیان نور یکی از مولفه‌های است که می تواند در ترویج فرهنگ شهدا کمک کند ولی همت تمامی مسئولان و دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

این زائر ارمنی تصریح کرد: راهیان نور به شخصه تاثیر خیلی عمیقی بر روحیه من داشته است چراکه من در خانواده‌ای تربیت یافته‌ام که از نظر اعتقادی خیلی پایبند به مسئله حجاب نبودم.

وی ادامه داد: هرگز نتوانستم رشادت های شهیدان را درک کنم چون در حد حرف برای من توضیح داده بودند تا اینکه از طرف دانشگاه برای راهیان ثبت نام می کردند من هم در این اردو ثبت نام کردم.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: وقتی به مناطق رسیدیم حال و هوای خاصی به من دست داد احساس کردم همه شهدا در برای خوش آمد گویی به استقبالم آمده اند. واقعا این سفر زیارتی و معنوی روحیات مرا تغییر داد و تصمیم گرفتم مسیر زندگیم را تغییر دهم.

وی افزود: من واقعا خوشحال هستم از اینکه در کشوری زندگی می‌کنم که امنیت، آرامش و همدلی و هم بستگی وجود دارد و همچنین از همه مهمتر در این کشور همه با هم مثل برادر رفتار می کنند تا جایی که آدم‌هایش برای نجات دیگری جان خود را فدا کردند.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: تصمیم گرفته ام اگر شهدا من را به عنوان نوکری قبول کنند حتما سال بعد برای خادمی ثبت نام کنند و در این مناطق حضور پیدا کنم.

وی ادامه داد: تاثیر خیلی مهمی که این سفر معنوی در من ایجاد کرد این بود که مصمم شدم حجابم را حفظ کنم و حضرت زهرا(س) را که بهترین الگو و اسوه زنان عالم است به عنوان الگوی خود انتخاب کنم.

این زائر راهیان نور تصریح کرد: همه مناطق مظلومیت خاص خودش را داشت مثلا مظلومیت شلمچه، رود خروشان اروند کنار، غروب طلائیه تاثیر بسیاری روی من داشت. اروند کنار که بودم روی یک تابلو به زبان یکی ازشهدا نوشته بود (چفیه ام خونی شد تا چادرت خاکی نشود) همانجا به غیور بودن شهدا پی بردم و تصمیم گرفتم چادری شوم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات