معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور در بازدید از میبد؛
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور عنوان کرد: میبد یکی از شهرستان های پرظرفیت درحوزه هنرها و صنایع دستی زیلو ،سفال و کاربافی و یکی از قطب های میراث کشور است که موجب شده به یکی ازکانون های مهم گردشگری کشورتبدیل شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۹۵
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از میبد، معاون صنایع دستی کشور به همراه حسین فلاح فرماندار میبد و مسئولین میراث فرهنگی استان از ظرفیت های گردشگری شهرستان میبد بازدید کرد.

بهمن نامور مطلق درحاشیه این بازدید گفت:شهرستان میبد یکی از شهرستان های پرظرفیت درحوزه هنرها وصنایع دستی زیلو ،سفال و کاربافی و یکی از قطب های میراث کشور است که موجب شده به یکی ازکانون های مهم گردشگری کشورتبدیل شود.
بهمن نامورمطلق افزود: با تلاش هایی که مسئولین میراث فرهنگی و فرماندار میبد انجام داده است؛ میبد آینده خیلی درخشانی خواهد داشت .
نامور مطلق با اشاره به معرفی هنرصنعت زیلوی میبد بعنوان نامزد جهانی گفت : شهرستان میبد درکنار دیگر شهرستانها یکی از نامزدهای جدی شهر جهانی است .
وی با بیان اینکه در ایران سه چهارشهر ملی بیشتر نداریم و درحال حاضر میبد بعنوان شهر ملی معرفی شده است واین خود امتیاز بسیار مهمی است افزود: برای ثبت جهانی هم باید درستاد کارشناسی خارجی وداخلی درکنار بقیه مطرح شود و تا سه چهارماه دیگر مشخص خواهد شد که نامزد ما به شورای جهانی ارسال خواهد شد یا نامزددیگری خواهیم داشت .
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ایران اسلامی حتی نسبت به کشورهای چین وهند که ازلحاظ جمعیت و وسعت بیشتر از ما هستند ؛بیشترین صنایع دستی دنیا به دلیل تنوع قومی واقلیمی داریم و همه شهرستانها انتظار دارند صنایع دستی ویژه شان ثبت شود اما تلاش ما این است تا آنجا که امکانات و ظرفیت و سهم ما اجازه می دهد این موضوع را درسطح کشور انجام دهیم .
معاون صنایع دستی کشور ازآمادگی استانها به ویژه استان یزد در سفرهای نوروزی امسال خبرداد و گفت: خوشبختانه آمادگی هتل ها ،رستورانها و ظرفیت های بوم گردی نسبت به گذشته بهتر و بیشتر شده است و مردم هم بیش از پیش از ظرفیت های گردشگری خودشان استفاده می کنند.
بهمن نامور مطلق با بیان اینکه این ظرفیت ها باعث می شود مردم گردشگری را جز فعالیت های روزمره شان قرار و تعطیلات را با خانواده به گردش بروند افزود: ازطرف دیگر مردم به دنبال ارتقاء فرهنگ گردش پذیری هستند که باعث می شود ما کم کم ظرفیت های ناشناخته این حوزه را کشف کنیم تا درکنارآن صنایع دستی،سنتی و غذایی گوناگون رشد هم کند.
نامورمطلق خاطرنشان کرد: خوشبختانه گردشگری باعث شده است که شهرهای ما به سمت حفظ هویت خود گام بردارند ودنبال نشانه ها و اصالت های خودشان باشند و هرشهری سعی می کند اگر نمادی دارد آن را تقویت کند که اینها همه برکاتی است که نوروز و آیین های نوروزی برای مملکت ما داشته و هرروز این ظرفیتی که برای ما بعنوان میراث فرهنگی به یادگار گذاشتند بیشتر شناخته می شود.
میبدخبر
ارسال نظرات