خبرهای داغ:
فرمانده سپاه پاسداران گفت: به جز نهال کاری در خوزستان مشکل اصلی آبرسانی است هرچند سپاه هم برای کانال کشی پای کار است ولی دولت برای تامین آب باید حمایت لازم را داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۹۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در خوزستان ،سرلشکر محمدعلی جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: مردم خوزستان حق زیادی گردن همه مردم سراسر کشور دارند به ویژه این خاک مقدس خوزستان که در واقع کربلای ایران است. مردم این استان مستحق خدمات خیلی بیشتری هستند. بسیج هم که وظیفه اش بسیج شدن ملی، بسیج کردن امکانات کشور و استفاده از توانمندی های ملی برای حل مشکلات و مسائل موجود در کشور است.

وی افزود: موضوع ریزگردها در استان خوزستان با توجه به خشکسالی های اخیر و نارسایی های دیگر مثل سوء مدیریت ها باعث بیابان زایی و ایجاد مشکلاتی برای مردم خوزستان و اهواز شده است.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه بسیج توانمندی های بسیار بالایی دارد، بیان کرد: سپاه و بسیج امروز با توجه به تجربه ای که در گروه های سازندگی دارند و امکانات مختلفی که از طریق مردم برای این عرصه می تواند پای کار بیاورند، می تواند به کار سرعت ببخشد

سرلشکر جعفری با تاکید بر مشارکت بسیج در نهال کاری برای کاهش عرصه های بیابانی در خوزستان به منظور کاهش ریزگردها بیان کرد: کمبود نهال یا تملک برخی زمین ها و مسائلی از این قبیل شاید روند اجرای نهال کاری را کندتر کند وگرنه امکان انجام کار با سرعت بیشتر هم وجود دارد. به هر حال باز هم فرصت را باید غنیمت شمرد و تا اواخر اردیبهشت امکان غرس درختان را داریم.

وی عنوان کرد: سعی می شود تا اگر فرصت نهال کاری در ایام و فصول گرم سال وجود ندارد لااقل گودال های لازم را مهیا کنیم. همه امکانات سراسر کشور پای کار آمده اند و انشاالله کار با سرعت هرچه تمامتری انجام شود و البته مابقی کار زیرکشت رفتن زمین ها را در فصل پائیز و زمستان سال آینده انجام می دهیم.

فرمانده سپاه پاسداران یادآور شد: این نوع گیاهی که کاشته می شود فقط به مراقبت دو ساله نیاز دارد و برخی پیشنهاد کاشت درختان ثمردار را دارند ولی این نوع درختان احتیاج به مراقبت فراوان دارند و قطعا امکان تأمین آبرسانی دائم وجود ندارد.

سرلشکر جعفری ادامه داد: قاعدتا اگر این درختان ثمرده کاشته و آبرسانی نشوند بعد از چند سال خشک می شوند ولی این نوع گیاهی که در منطقه کاشته می شود به آب زیادی نیاز ندارد ولی تا دو سال باید آبرسانی شود که سرپا شده و نیازی به مراقبت نداشته باشد.

وی اظهار کرد: تجربه کاشت این نوع گیاهان را در سایر مناطق کویری هم داریم. به عنوان نمونه در منطقه یزد بیش از ۴۰ سال قبل چنین درختانی کاشته شده و طی سال های اخیر از بروز طوفان های بسیاری جلوگیری کرده است.

فرمانده سپاه پاسداران در ارتباط با کاری که دولت باید برای بیابان زدایی ها انجام و وارد عرصه شود، تأکید کرد: به جز نهال رسانی، مشکل اصلی آبرسانی هست، هرچند سپاه هم برای کانال کشی پای کار است ولی دولت برای تامین آب باید حمایت لازم را داشته باشد. آب انشالله به این منطقه می رسد و در طول اجرای طرح به مشکلی برنخوریم و سایر مشکلات کشاورزی مردم منطقه هم با اجرایی شدن طرح حل می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها