خبرهای داغ:
نایب رئيس مجمع نمايندگان طلاب حوزه علميه قم گفت: دانشگاه امام محمد باقر(ع) در برابر شبهه‌افكني سپر جلوگيري از آسيب به مباني اسلام محسوب مي‌شد و اين امام بزرگوار در مسائل اخلاقي، عبادي، اعتقادي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و علوم قرآني موفق به پرورش نخبگان و فر هيختگان شدند.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۷۰
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
دانشگاه امام محمد باقر(ع) سپري در برابر شبهه‌افكني و آسيب به مباني اسلام
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر ضمن تبریک سالروز ولادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: ولادت این امام بزرگوار سبب شد نفوذ، انحراف و فتنه‌انگیزی در جبهه اسلام ناب به حداقل برسد.

وی خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) از جمله پیشوایان معصومی است که به خوبی با استفاده از عنصر زمان و مکان و فرصت‌های به دست آمده گسترش مبانی علمی، جریان‌سازی فکری صحیح مبتنی بر قرآن و سنت پیامبر را پیگیری کردند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان اینکه گروه‌های مختلف و افراد شاخص به دنبال این بودند که قرآن را تحریف و آیات را بر اساس سلیقه خود تفسیر کنند گفت: ویژگی‌هایی مانند تیزهوشی، مدیریت و شناخت زمان امام محمد باقر(ع) از جامعه زمینه‌ساز نهضت بزرگ علمی اسلام و جذب حداکثری شد.

وی یادآور شد: پرورش شاگردان، تخصصی کردن رشته‌‌های علوم وحیانی، ترویج سنت نبوی، انس با قرآن و آثار و برکات تقوای اجتماعی از جمله محورهای تبلیغ مکتب امام محمد باقر(ع) است.

رضوی مهر عنوان کرد: میلاد این امام همام زمینه‌ای است تا بتوانیم زوایا و ابعاد مختلف زندگی امام باقر(ع) و شیوه امامت و روش خدمت‌رسانی به امت اسلام را دریابیم. امام علاوه بر مسائل فردی، در زمینه مسائل عمومی و اجتماعی با نقل روایات و احادیث و ایجاد انگیزه تمام تلاششان بر این بود تا جامعه را مبتنی بر توحید کرده و آحاد امت اسلام را متوجه قانون الهی از منبع اصلی و معلم راستین پیامبر اکرم(ص) کنند.

وی با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) دانشگاه وسیعی را راه‌اندازی کردند گفت: این دانشگاه در برابر شبهه‌افکنی سپر جلوگیری از آسیب به مبانی اسلام محسوب می‌شد. این امام بزرگوار در زمینه مسائل اخلاقی، عبادی، اعتقادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و  علوم قرآنی موفق به پرورش نخبگان و فرهیختگان شدند و وحدت و انسجام را اکسیر اعظمی دانستند که با استفاده از آنها زمینه موفقیت چشمگیری را فراهم کردند.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم یادآور شد: امام در زمینه خانواده، تربیت، اخلاق، ترویج باورهای دینی، مسائل سیاسی و فرهنگی، انسان کامل و مسلمان تکامل یافته را معرفی کردند و به حق امام در این زمینه توانستند خیل عظیمی از شاگردان خود را در مسیر پرورش، تربیت و برای ترویج آموزه‌های اسلام در بین امت اسلام اعزام کنند.

 وی خاطرنشان کرد: سالروز ولادت امام باقر(ع) فرصتی است تا با مبانی فکری امام آشنا شویم و باید در نظر داشت بعد عبادی و اخلاقی امام از مباحث مهمی است که جامعه نباید از آن غافل بماند.

ارسال نظرات