خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از تخصیص نیافتن بودجه 3 هزار میلیارد ریالی مصوب برای کمک به مساجد از سوی دولت در طول سه سال گذشته انتقاد کرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۸۴
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
بی‌مهری دولت نسبت به تخصیص بودجه مساجد در 3 سال گذشته
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی با اشاره به تخصیص نیافتن بودجه سه هزار میلیارد ریالی برای کمک به مساجد اظهار کرد: در مصوبه بودجه سه سال گذشته توسط مجلس شورای اسلامی نزدیک به سه هزار میلیارد ریال برای کمک به مساجد در ردیف بودجه سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته بود که متاسفانه در تخصیص این اعتبارات با مهری دولت مواجه شدیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ساخت و ساز و عمران مساجد به صورت مردمی انجام می‌شود، بودجه این اقدامات نیز تا کنون از سوی مردم تامین شده است.

وی بیان کرد: ما در هیچ دوره‌ای در پی دولتی شدن مدیریت مساجد و بقاع متبرکه نبوده و نیستیم، اما صرفا مساعدت و کمک به این ساخت و سازها در دولت‌های قبلی هم انجام می‌گرفت و این مساعدت‌ها توسط دولت و بر اساس مصوبه مجلس قدمی در راستای تشویق و دلگرمی خیرین و مردم بوده و همچنین کمک قابل توجهی در ساخت مساجد در مناطق محروم کشور است.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور یادآور شد: متاسفانه در دو سال اخیر هیچ تخصیص و پرداختی از سوی دولت در راستای مصوبه مذکور انجام نشد و این موضوع موجب بدبینی هیئت امناء مساجد و مردم شده و شرمندگی مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه را نسبت به مکاتبات هیئت امنا مساجد و بقاع متبرکه به دنبال داشته است.

شرفخانی اظهار کرد: دشمنان قسم خورده اسلام در فضای جنگ نرم امروز در صدد از بین بردن و تضعیف مقدسات و اعتقادات هستند و تقویت و گسترش فضاهای دینی و اعتقادی در چنین شرایطی جز ضروریات است.
ارسال نظرات