همزمان با فرا رسیدن سال نو؛
روستای کناروبیه از توابع دهستان اسفندقه شهرستان دارالولایه جیرفت با داشتن قریب۳۰ خانوار وجای دادن ۷ شهیدگلگون کفن دفاع مقدس در خاک خود از ابتدایی ترین امکانات یک روستای معمولی هم محروم است .
کد خبر: ۸۸۴۱۹۸۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، مردم طایفه بزرگ محمدی سلیمانی هر ساله به رسم دیرینه خود برای تحویل سال نو و اغاز سال جدید گرد ۷ شهید از ۱۸۸شهید خود که در روستای گلو کناروییه از توابع دهستان اسفندقه که در ۱۳۰ کیلومتری از مرکز شهرستان جیرفت قرار دارد و در روزگاری نه چندان دور محل اعزام صدها جوان به جبهه های حق علیه باطل برای دفاع از امنیت ، آرامش و آسایش ما بود که تعداد زیادی جانباز ، شهید آزاده و رزمنده تقدیم نظام کرد جمع میشوند امسال یعنی لحظه اغاز سال نوی ۱۳۹۶ خبرنگار ما نیز با این جمع همراه شد تا از تا از نردیک مشاهدات خود را به سمع و نظر مخاطبان و مسولان مربوطه برساند که در ادامه گزارش ان را می خوانید:
حوالی ساعت ۱۰ صبح بود که به همراه تعدادی از دوستان جهت شرکت در مراسم اغاز سال جدید عازم روستای کناروییه شدیم و پس از طی قریب ۱۰۰ کیلومتر اسفالت و۵۰کیلومتر جاده ناهموار و خاکی وخستگی فراوان به روستای یاد شده رسیدیم.
به محض ورود و رفتن بر بالای تپه محل دفن شهدا و مشاهده وضعیت موجود یاد جمله معروف پیرجماران بنیانگذار انقلاب افتادم که فرمود ما هر چه داریم به برکت خون شهدا است ولی آیا ما تا کنون دین خود را به خون شهدایی همچون شهید ابوطالب محمدی ، عزیزالله مجمدی ، جلال محمدی ، بابک محمدی ، شیرمحمد عظیمی ، ماشاالله توان ، اکبر بروشان و … سایر شهیدانی که در سایه غفلت مسئولین بارگاه و محل زیارتی اینچنین دارند ادا کرده ایم.
از بحث جاده ای که نمی شود نامش را گذاشت جاده و قبور شهدا کناروئیه که بگذریم ، پای درد دل و گلایه های اهالی این روستای شهیدپرور که بنشینی ناگفته های زیادی دارند.
عبدالمطلب محمدی برادر شهید ابوطالب محمدی و یکی از ساکنین روستا از نبود آب بهداشتی ، مدرسه ، راه مناسب و …. گله مند بود و گفت:سال گذشته و قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی دکتر کمالی پور که خود زاده همین منطقه و قرقطوئیه است به اینجا سفر کرد و قول مساعد داد تا در تمام تلاش خود را برای ساماندهی قبور این شهدای غریب و پیگیری راه مناسب انجام دهد ولی هنوز خبری نیست.
وی گفت اینجا روستای پر رونق و آبادی بود ولی به دلیل عدم امکانات جمعیت زیادی از آن مهاجرت کردند و هر وقت بارندگی شود و سیل جاری شود حداکثر تا ۴۸ ساعت ارتباط ما با اسفندقه قطع می شود.

دقیانوس
ارسال نظرات