معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار :

همت بسیج و سپاه در امدادرسانی به سیل زدگان جازموریان

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار در رابطه با نقش سپاه و بسیج در امدادرسانی بیان داشت: از همان روز های اول بحث مدیریت بحران ، قرارگاه خاتم که در شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصادی استان در حال فعالیت بود به همراه قرارگاه شهید میثم در ۵ کیلومتری تالاب و بسیج مردمی امداد رسانی به گرفتاران در سیلاب شروع شد.
کد خبر: ۸۸۴۱۹۹۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  منصور خانه گیر معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار جنوب  اتفاق رخ داده در جازموریان مسئله ای بود که از قبل پیش بینی شده بود و هشدارهای لازم را به تمامی بزرگان عشایر و طوایف اطراف تالاب داده شده بود که دام های خود را از باتلاق خارج و به حاشیه تالاب  بروند.
وی گفت: بسیاری از این عشایر و دامدارانی که در اطراف تالاب بودند به  تذکرات توجه نکرده و بیان می کردند که حجم آب به آن اندازه ای نیست که ما کوچ نماییم .
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبار ، افزود: زمانی که آب به درون باتلاق جریان پیدا کرد بخش عظیمی از عشایر شهرستان های رودبار و قلعه گنج گرفتار شدند .
وی همچنین افزود: تعدادی از عشایر که از استان سیستان و بلوچستان و شهرستان ایرانشهر به آن منطقه کوچ کرده بودند مشکل خاصی در این رابطه نداشتند زیرا بیشترین حجم آب مربوط به رودخانه هلیل بود که به باتلاق ورود پیدا کرده بود.
خانه گیر در ادامه بیان داشت: از همان روز اول تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شده بود و تیم های مختلفی برای امداد رسانی فرستاده شد، با توجه به اینکه باتلاق دوم خیلی وسیع تر هست و هر کدام از این دامداران در این منطقه به صورت پراکنده در فواصل ۴۰، ۱۵ و ۵ کیلومتری اطراق کرده بودند و برخی از آنان دور از دسترس بودند به حدی که آنتن دهی موبایل نداشتند.
وی با بیان اینکه  آنهایی که نزدیک تر و در دسترس بودند امدارسانی شدند، عنوان کرد:   تیم های مختلفی از قلعه گنج و رودبار از سه حوزه ورود پیدا کردند روز اول از حوزه تق الحسن نزدیک تالاب، اداره عشایری، هلال احمر و قرار گاه شهید میثم ورود کرده و موفق شدند تعدادی  را خارج نموده و تعدادی هم که از دسترس دور بودند و امکان ورود نبود با مساعدت تعدادی از بومی های شهرستان قلعه گنج توانستیم از همان ناحیه وارد شده و امدادرسانی کنیم .
خانه گیر اذعان داشت: روز دوم  ابوالقاسم سیف اللهی معاون عمرانی استانداری به همراه سعیدی مدیریت بحران کشور ،گنج کریمی مدیرعامل هلال احمر استان و  فرماندار رودبار و قلعه گنج از ناحیه قلعه گنج وارد باتلاق شدند و توانستند تعدادی را خارج نمایند و با توجه به اینکه حجم ورودی آب کاهش پیدا کرده بود با ارتش هماهنگ شد تا با فرستادن پهبادها به  منطقه کنترل نمایند  که کسی در آنجا نمانده باشد.
وی تاکید کرد : علاوه بر این روز یکشنبه امداد رسانی هوایی نیز انجام شد و نقاطی که عشایر در باتلاق محاصره شده بودند از طریق هوا آذوقه لازم برایشان فرستاده شد.
خانه گیر تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تلفات انسانی و دامی نداشتیم و حتی خیلی از دامداران به خاطردام هایشان برای خروج ممانعت می کردند.
وی در رابطه با اسکان عشایر و دامداران محاصره در سیلاب اذعان داشت : همه آنها در شهرستان های قلعه گنج و رودبار منزل مسکونی دارند ولی به خاطر دام هایشان مجبور شدند به این منطقه کوچ نمایند که بعداز خروج از باتلاق همگی به خانه هایشان برگردانده شدند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودباردر رابطه با نقش سپاه و بسیج در امدادرسانی بیان داشت:  از همان روز های اول بحث مدیریت بحران ، قرارگاه خاتم که در شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصادی استان در حال فعالیت بود به همراه قرارگاه شهید میثم در ۵ کیلومتری تالاب و بسیج مردمی امداد رسانی به گرفتاران در سیلاب شروع شد.
انتهای پیام/
 


آرمان کرمان
ارسال نظرات
آخرین اخبار