مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: براساس اطلاعات ثبت‌شده ۱۰۶ هزار و ۶۸ گردشگر و مسافر نوروزی از روز ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۸ فروردین‌ماه امسال در اردبیل اسکان یافته‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۲۰۴۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  تسنیم ، کریم حاجی‌زاده  در جمع خبرنگاران اردبیل اظهار کرد: براساس اطلاعات ثبت‌شده 106 هزار و 68 گردشگر و مسافر نوروزی از روز 28 اسفندماه سال گذشته تا 8 فروردین‌ماه امسال در اردبیل اسکان یافته و از جاذبه ها و ظرفیتهای گردشگری استان بهره‌مند شده‌اند.

وی از افزایش 36 درصدی اقامت گردشگران نوروزی در سال 96 در اردبیل خبر داد و افزود: این تعداد گردشگری نوروزی در حالی در استان اسکان یافته‌اند که در مدت مشابه سال گذشته تعداد مسافران نوروزی اسکان‌یافته در استان تعداد 78 هزار و 31 مسافر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به نظارت و بازرسی از مراکز اقامتی در سطح استان اردبیل توسط اکیپهای مربوطه بیان کرد: امسال یک هزار و 77 مورد بازرسی از مراکز اقامتی استان انجام شده که در مقایسه با مدت شمابه سال گذشته با کاهش 28 درصدی مواجه هستیم.

حاجی‌زاده توسعه بازرسیها و نظارتها را زمینه‌ساز افزایش خدمات‌رسانیها به مسافران و گردشگران نوروزی و جلب رضایت آنها دانست و گفت: باید بسترهای خدمات‌رسانی کیفی و مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی در استان فراهم شود تا این امر زمینه‌ساز ماندگاری هر چه بیشتر این افراد در استان شود.

وی با بیان اینکه بیشترین مسافران ورودی استان اردبیل در سرعین اسکان یافته‌اند، تصریح کرد: شهرستان سرعین دارای ظرفیتهای گردشگری بسیاری در تمام فصول سال است که باید با جذب سرمایه‌گذار و معرفی شایسته جاذبه‌ها موجبات رونق گردشگری و توسعه اقتصادی این شهرستان را فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در عین توجه به ظرفیتهای گردشگری شهرستان سرعین، نباید از جاذبه‌ها و قابلیتهای گردشگری سایر مناطق استان مغفول ماند و باید تلاش شود تا در کنار شناساندن این ظرفیتها در استان، زمینه برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر در حوزه گردشگری اردبیل فراهم شود.

ارسال نظرات