فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه:

روایت ایثار رزمندگان در قالب سفرهای راهیان نور دریایی هرمزگان/ بازدید از منطقه رویارویی مستقیم با نیروهای آمریکایی در خلیج فارس

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اردوی راهیان نور گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب سفر دریایی از محل رویارویی مستقیم رزمندگان اسلام با نیروهای آمریکایی وهمچنین جزیره تاریخی وزیبای هرمز بازدید کنند.
کد خبر: ۸۸۴۲۰۵۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم، دریادار دوم پاسدار مرتضی زارع در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به استقبال قابل توجه هموطنان از راهیان نور دریایی هرمزگان اظهارداشت: علاقمندان به شرکت در این سفرها می‌توانند در بازه زمانی از مناطق عملیاتی خلیج فارس در حوالی تنگه هرمز و جزایر قشم و هرمز بازدید کنند.

وی در ادامه به آغاز این طرح از 25اسفندماه سال گذشته اشاره داشت وافزود: علی الرغم ناپایداری  جوی در ایام آغازین سال وتعطیلی اسکله ها وبنادر تا کنون 4هزارو 280زائر از مناطق عملیاتی جنوب در آب‌های هرمزگان بازدید کرده اند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران آشنایی با رشادت‌ها ، شهامت‌ها و شهادت طلبی‌های دوران دفاع مقدس و آشنایی با جزایر خلیج فارس را از مهمترین اهداف اردوی راهیان نور دریایی اعلام کرد.

وی تصریح‌کرد: شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس علاوه بر آشنایی با عملیات های دوران دفاع مقدس با توانمندی هاو ماموریت های دفاعی نیروی دریایی سپاه نیز به صورت هدفمند آشنا می شوند.

دریادار زارع در ادامه با بلیان اینکه گردشگران وعلاقه مندان می توانند بلیط این برنامه را به صورت رایگان از اماکن مذهبی شهر بندرعباس به ویژه امامزاده سید مظفر تهیه کنند افزود: اردوی راهیان نور دریایی خلیج فارس از سال 89 راه اندازی و هم اکنون در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان فعالیت می‌کند.

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران ادامه داد: با توجه به اینکه استان هرمزگان میزبان کاروان های راهیان نور دریایی از سراسر کشور است، ساختمان اسکان اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس نیز در بندر عباس مستقر است.

وی در ادامه تشریح کرد: درگیری نیروی دریایی سپاه انقلاب اسلامی با نیروی دریایی آمریکا در 29 فروردین 67 در جنوب جزیره ابوموسی یک بالگرد آمریکایی منهدم و به یک شناور هم آسیب جدی وارد شد که در این درگیری سرداران شهید دارا و رئیسی به شهادت رسیدند.

دریادار زارع افزود: جنگ نفتکش‌ها نیز  با هدف جلوگیری از صادرات نفت ایران در خلیج فارس در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت و رزمندگان غواص با کمترین امکانات 185 فروند نفتکش عراقی و آمریکایی را منهدم کردند و شمار زیادی از این شناورها اکنون در قعر آب‌های خلیج فارس غرق شده‌اند.
 

ارسال نظرات
آخرین اخبار