شهادت تولد و آغاز دیگری است، شهدا زنده‎اند و می‌بینیم که مشکلات دنیای ما را حل می‌کنند؛ دگرگونی‌هایی که در مملکت ایجاد می‌شود یا اگر در زندگی و امور دنیایی مشکلی داریم، می‎بینیم که شهدا گره کور مشکلات را باز می‌کنند.
کد خبر: ۸۸۴۲۰۶۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ،حاجیه خانم فاطمه نیکدوز مادر شهید سید علی دوامی و خواهر شهید نیکدوز در جمع خبرنگاران حاضر در اردوگاه شهدای مازندران واقع در خرمشهر با تبریک سال نو به مردم ایران و ابراز خرسندی از حضور در یادمان شهدا، اظهار داشت: اردوی راهیان نور برای جوانان بسیار تأثیرگذار و مفید است، بسیاری از جوانان اعم از قشر دانش‌آموز و دانشجو با ورود به این مناطق دچار یک تحول و دگرگونی میشوند که نشانه خودسازی است.

وی با بیان اینکه شهدا حاضر و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند، افزود: من با فرزند شهید خود زندگی می‌کنم و اصلا تصور ندارم که «سید علی» نیست، حضور در این مناطق را برای خود واجب میدانم و هرساله میآیم زیرا اینجا سرزمین پاک و مطهری است.

این مادر شهید گفت: شهادت تولد و آغاز دیگری است، کار آنها تمام نشده است بلکه زنده هستند و می‌بینیم که مشکلات دنیایی ما را حل می‌کنند؛ دگرگونی‌هایی که در مملکت ایجاد می‌شود یا اگر در زندگی و امور دنیایی مشکلی داریم، میبینیم که شهدا گره کور مشکلات را باز می‌کنند.

حاجیه خانم نیکدوز بیان کرد: نباید طوری رفتار کنیم که در صدد شاد کردن دشمن برآییم، بلکه باید به دشمن تودهنی بزنیم.

وی ادامه داد: باید به شهدا افتخار کنیم؛ سیدعلی تک فرزند پسر من بود ولی من اکنون هزاران پسر دارم و همه جوانان این مرز و بوم فرزندان من هستند.

مادر شهید دوامی گفت: زائرانی که بار اول به این مناطق میآیند به فکر فرو میروند که چه جوانان نخبهای به شهادت رسیدند، چه رشادت‌هایی داشتند، این مناطق عملیاتی کربلای دوم ما است، همه ائمه(ع) و امام زمان(عج) در این مکان حضور دارند و برای همین، زائران قدردان شهدا هستند که آنها را دعوت کردند؛ شبیه امام‌زادگانی که با دعوت به زیارت آنها می‌روند، زائران حس میکنند آمدن به اردوی راهیان نور قسمتی بود که نصیب آنها شد.

حاجیه خانم نیکدوز بیان کرد: شور و نشاط زائران باراولی نشان‌دهنده این است که از طرف شهدا دعوت شدند و این باعث میشود که خود را برای خدمت به انقلاب و کشور آماده کنند، شما مشاهده می‌کنید هر زائری با دست پر به شهر خودش باز میگردد.

وی ادامه داد: مادران شهدا به این سرزمینی که از خاطرات فرزندان شهید آنها پر شده است، عشق میورزند.

مادر شهید دوامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کمرنگ شدن ازدواج بین جوانان که به یک معضل تبدیل شده است، اظهار داشت: مسئولان باید در این زمینه تفکر کنند و فکری برای حل این مشکل داشته باشند، آنها به این نکته توجه داشته باشند که اگر جوانان این ممکلت که با تحصیلات عالیه بیکار هستند؛ در واقع فرزندان خودشان هستند، بنابراین باید برای حل این معضل اقدامات اساسی انجام دهند زیرا درد جامعه بیکاری جوانان است.

حاجیه خانم نیکدوز بیان کرد: مسئولان باید در جهت حل معضلات حرکت کرده و دل مادران شهدا را با حل مشکلات جوانان شاد کنند.

وی با اشاره به خوابی که یکی از آشنایان درباره پسرش دیده بود، گفت: سیدعلی در عالم رویا گفته بود که من فرصت ماندن در خانه را ندارم باید به تهران بروم و به مردم کمک کنم و این موضوع با روزهای فتنه 88 مصادف شده بود - هتک حرمتی که در روز عاشورا شده بود - شهدا حاضر شدند و با مدد شهدا این فتنه جمع شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور 6 ساله پسر و برادرش در جبهه، اظهار داشت: آنها کسانی بودند که عمرشان را در تلاش و مجاهدت برای انقلاب و اسلام صرف شد و برای آن زحمت کشیدند.

این مادر شهید با بیان اینکه اکنون برخی مسئولان نباید خون شهدا را برای کارهای دنیایی خود پایمال کنند، خاطرنشان کرد: برخی از مسئولان کر و کور شده‌اند، سخنان رهبر انقلاب را نمی‌فهمند و خلاف آن عمل میکنند.

مادر شهید دوامی در پایان گفت: ما ولایت‌پذیر هستیم و آرزوی طول عمر و سلامتی برای رهبری داریم، انشاالله کاری کنیم که در سال جدید دل رهبرمان را با عمل به فرامین معظمله شاد کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها