زائر عربستانی در مناطق راهیان نور:
دانشجوی موسسه بنت الهدی و زائر راهیان نور، حضور در جبهه مقاومت را یک توفیق الهی دانست و گفت: رزمندگان و شهدای ایرانی اهدافی بالاتر و معنوی‌تر از دفاع از کشور را در جنگ تحمیلی داشته‌اند.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۱۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، «بَنیس فاضل» از کشور عربستان و دانشجوی موسسه بنت الهدی است. فاضل در رشته فلسفه و کلام تحصیل می کند. او که به مدت 5 سال است در ایران درس می خواند، برای چهارمین مرتبه به سفر راهیان نور آمده است.

«بَنیس فاضل» با اشاره به فرهنگ شهادت‌طلبی در ایران ، گفت: شهدا اخلاص و عشق به خدا داشتند و از آنها می خواهم که اخلاص، عشق به خدا، علاقه و انتظار واقعی برای امام زمان(عج) را یاد بگیرم. شهدا امام زمان را ندیدند ولی مثل یاران ایشان هستند، چون اخلاص داشتند. معنویتی که شهدا داشتند، ما را به  خودشان جذب می کند.

وی در پاسخ به این که در جنگ تحمیلی کشورهای زیادی به رژیم بعث کمک کردند، ولی با این همه، ما پیروز این میدان شدیم، گفت: چون رزمندگان و شهدا برای دفاع از اسلام رفتند و فقط بحث ایران نبود. کشور ایران که یک کشور شیعه است، برای همه کشورها خوب است. ایران، اسلام واقعی را دارد و اگر بخواهیم اسلام واقعی را ببینیم در کدام کشورها می بینیم؟ در ایران، اسلام واقعی را می بینیم. در این جنگ، دفاع از اسلام بود و فقط دفاع از یک کشور نبود و چون واقعا برای خدا و اسلام دفاع کردند، پیروز شدند.

«بَنیس فاضل» درباره مقاومت اسلامی، شهدای مقاومت و کسانی که از کشورهای خود به دیگر کشورهای مسلمان مثل سوریه و عراق برای دفاع از اسلام، حریم اهل بیت و مردم مظلوم می روند، گفت: فقط خدا می داند که این ها چه توفیقی پیدا کرده اند،حتی کسانی که در کشورهای دیگر هستند، دسترسی به رهبر ندارند و نمی توانند ایشان را از نزدیک ببینند و غریب هستند. کسانی که از کشورهای دیگر به سوریه و عراق یا کشورهای دیگر برای دفاع از اسلام و  حرم اهل بیت می روند، به مقام خیلی بالایی رسیده اند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد به خدا مخلص هستند و کسی که به خدا اخلاص داشته باشد، خدا درهای رحمت خود را برای او باز می کند.

حوزه علمیه جامعة المصطفی(ص) از مراکزی است که طلبه‌های غیرایرانی را پوشش داده و حمایت می‌کند و مؤسسه بنت‌الهدی زیرمجموعه جامعة المصطفی بوده که فقط خواهران طلبه در آنجا تحصیل می‌کنند. در این مرکز دروس حوزوی و دانشگاهی با یکدیگر ادغام شده و دانشجویان در هر دو بخش تحصیل می‌کنند. در شش ماه اول ورود دانشجویان به ایران، فقط زبان فارسی را می‌آموزند و سپس دوره‌های تمهیدیه که آشنایی با مفاهیم و آموزه‌های اسلامی است، کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را گذرانده و مدرک بین‌المللی دریافت می‌کنند.

کاروان دانشجویان غیر ایرانی 27 ملیت موسسه بنت الهدی که ازکشورهایی همچون هندوستان، چین، بحرین، برمه، پاکستان، ترکیه، چین، سریلانکا، بوسنی، تاجیکستان، تانزانیا، تونس، حجاز، زامبیا، غنا، مادرید، بلژیک، اندونزی، ازبکستان و افغانستان حضور داشتند، در این ایام از مناطق عملیاتی 8 سال جنگ تحمیلی در جنوب کشور بازدید و زیارت کردند.

ارسال نظرات