معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد و رئیس ستاد انتخابات استان، گفت:اعضاء هیات اجرایی به عنوان معتمد مردم با مطالعه قوانین و بخشنامه های مربوط به انتخابات مسائلی را که به هم اندیشی ،هم گرایی ،تعامل بهتر و بیشتر برای برگزاری فرایند انتخابات می انجامد مد نظر قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۴۲۱۲۴
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
فتاح محمدی، در جلسه آموزشی اعضاء هیاتهای اجرایی شهرستانهای گچساران و باشت ضمن تقدیر از فرمانداران و بخشداران جهت انجام مراحل اولیه ثبت نام و زیرساختهای برگزاری انتخابات و تشکر از معتمدین بخاطر پذیرفتن این مسئولیت  اظهار داشت:اصل حاکمیت قانون و قانونمداری مهمترین اصولی هستند که معیار فعالیت ما بوده و باید دست اندرکاران اجرای انتخابات در برنامه ریزی و انجام کارهای خود به آن عمل نمایند .
وی گفت :درست است که دولت برای برگزاری انتخابات زمینه سازی میکند اما در واقع از صفر تا صد فرایند انتخابات توسط خود مردم صورت گرفته  و مردم این نقش را به خوبی تا کنون ایفا کرده اند و شما اعضای هیات اجرایی به عنوان نمایندگان مردم هستید.
محمدی افزود:در برخی موارد که فرمانداران ،بخشداران و یا مسئولین مصاحبه ای انجام میدهند برای آگاهی مردم و به عنوان سخنگوی هیات اجرایی می باشند .
معاون سیاسی و امنیتی استاندار، با اشار ه به اهمیت بحث امانتداری و رازداری  مجریان انتخابات اظهار داشت :شما اعضاء هیات اجرایی به عنوان کسانیکه مورد اعتماد مردم هستید باید در بحث بررسی پرونده ها اصل رازداری و امانتداری را مد نظر قرار داده و از عنوان کردن اطلاعات داوطلبین  و انتقال به افراد غیر از اعضاء خود داری گردد.
وی تصریح کرد:انتقال اطلاعات دیگران علاوه بر ایجاد اختلاف در مجامع و جامعه در اصول دینی و شرعی ما نیز مضمون شمرده شده است .
دکتر محمدی استعلام کتبی مراجع چهارگانه و قانونی را به عنوان ملاک برای تایید یا رد کاندیداها عنوان کرد و گفت :گزارشات در فرایند انتخابات ملاک نبوده و تنها استعلام مراجع چهارگانه و بررسی موارد احتمالی طبق قانون ملاک عمل می باشد که در این میان  این موارد وفق قوانین رعایت گردد.
رئیس ستاد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استان  تصریح کرد:باید برنامه های انتخابات بر اساس تقویم و برنامه زمانبندی ارسالی وزارت کشور صورت گرفته و سعی شود در همان روزهای اول کارها انجام گردد تا در روزهای آخر به علت ضیق وقت با  اخلال و مشکل در انجام برنامه های مربوطه مواجه نگردیم .
 وی، با اشاره به برنامه ریزی و پیش بینی شعب اخذ رأی در شهر و روستاها با توجه به موقعیت مکانی و جمعیتی اظهار داشت :با توجه به آنلاین بودن سیستم انتخابات و نظارت وزیر محترم کشور بر انجام فرایند برگزاری انتخابات باید با برنامه ریزی شرایط برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری،بدون حاشیه و سالم را برای مردم فراهم نماییم .
ارسال نظرات