فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش هرمزگان گفت: نیروی دریایی ارتش در هشت سال جنگ تحمیلی ۱۰ هزار کشتی تجاری را اسکورت کرد و نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا کرد.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۳۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ دریادار دوم حسین آزاد در راهیان نور دریایی بندر عباس در جمع مهمانان نوروزی اظهار داشت:انتقال نسل به نسل فرهنگ دفاع مقدس وظیفه تک تک ماست و این توفیق امروز نصیب همه ما شده است که هر آنچه در دفاع مقدس انجام شده است را بازگو کنیم ،این ها حسناتی است که جمع می شود و به تعبیر فرمانده معظم کل قوا این ها مجاهدت خاموش است.

وی افزود:یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب، تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است،نظامی که حرف اولش نه شرقی نه غربی است و استکبار را زیر سوال می برد و خواهان استقلال برای تمام مستضعفین جهان است.

فرمانده منطقه یکم نداجا بیان داشت: قبل از انقلاب هم ما و هم دشمن ما اقتصادمان وابسته به دریا بود، رژیم بعثی عراق می خواست اقتصاد دریایی ما را مختل کند و ضربه ای بزرگ به نظام ما وارد کند ولی نیروی دریایی ارتش در سه عملیات توانست نیروی دریایی عراق را از پا در بیاورد و اقتصاد آنها را دچار اختلال کند.

سردار آزاد با بیان این جمله که صحنه جنگ در دریا صحنه رسوایی استکبار و آمریکا بود، گفت: کشورهایی که حمایت همه جانبه ای از رژیم بعث داشتند اما نیروی دریایی ارتش با عملیات های اشکان، شهید صفری و مروارید هم اقتصاد دریایی عراق را مختل کرد و هم اسکله های نفتی البکر و الامیه عراق را منهدم نمود.

وی با اشاره به این مطلب که اگر نیروی دریایی ارتش صحنه نبرد در دریا را مدیریت نمی کرد اقتصاد ایران در طول جنگ دچار مشکلات بزرگی می شد، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش در ۸ سال جنگ تحمیلی ۱۰ هزار کشتی تجاری را اسکورت کرد و نقش بسزایی در اقتصاد کشور ایفا کرد چراکه بخش عمده ای از صادرات و واردات کشور از دریا بود.
ارسال نظرات