آیت الله مدرسی در همایش طلاب و فضلای اردکان گفت: قدرت روحانیت در کل عالم اسلام و بویژه در عالم تشیع یک قدرت فوق العاده است و تنها نیرویی که می تواند در برابر دشمن بایستد قدرت روحانیت اصیل و متعهد است.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۷۷
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان، آیت الله سید محمدرضا مدرسی در گردهمایی سالیانه طلاب و روحانیون اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علما و بزرگان دینی، از اردکان به عنوان مرکز استعداد یاد کرد.

وی خطاب به حاضران گفت: هریک از شما به نوبه خود یک ستاره درخشانی هستید که هدایتگر جامعه پیرامون خودتان هستید.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: یکی از نواقصی که از قدیم در میان روحانیت وجود داشت این بود که در بسیاری از مواقع ارتباط سازمان یافته و تعامل تنگاتنگی با یکدیگر نداشتند اما به برکت انقلاب و عنایت های امام راحل عظیم الشأن و پیگیری های رهبر معظم انقلاب بحمدالله طلاب، فضلا و علما دارای ارتباط های عمیق تر و گسترده تری شده اند.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی معلوم می شود که جزیره ای کار کردن و اینکه هرکسی در یک محیطی جدا از بقیه کاری را انجام دهد کارآیی لازم را ندارد.

آیت الله مدرسی گفت: قدرت روحانیت در کل عالم اسلام و بویژه در عالم تشیع یک قدرت فوق العاده است و تنها نیرویی که می تواند در برابر دشمن بایستد قدرت روحانیت اصیل و متعهد است.

وی افزود: اگر روحانیت وظیفه خودش را تشخیص دهد دیگر مرگ و زندگی برایش مسأله ای نیست چرا که روحانیت اصیل تابع ائمه معصومین است.

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به ایستادگی شیخ فضل الله نوری در برابر استعمار گفت: دولت های استعمارگر دیده اند که روحانیت نه تنها خودش در برابر آنها مقاومت می کند بلکه روحیه فداکاری را در ملت می دمد و طالب شهادت می کند.

وی افزود: آنها حضرت امام(ره) را دیدند که با دست خالی با دشمنان مبارزه می کرد او با آن نفس مسیحایی خود یک ملت را زنده کرد که با یک اشاره اش مردم قیام می کردند و وقتی جنگ شد با یک فرمانش امواج داوطلبین به سوی جبهه ها می رفت.

آیت الله مدرسی گفت: روحانیت نه تنها در ایران این قدرت را دارد که ملت را به صحنه بیاورد بلکه امروز در بسیاری از کشورهای مسلمان هم اینچنین است.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: آنها ضمن آشنایی با مسائل عالم تشیع و این انقلاب که در مقابل زیاده طلبی های نامشروع دشمن ایستاده است از ابتدا در جامعه ما تفرقه و پراکندگی ایجاد کردند و از وقتی که استعمار در جامعه ما پیدا شد فرقه های مختلفی را بوجود آورد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: دشمنان، در عالم طلبگی هم کسانی را درست کردند که حتی تا سطح مرجعیت هم بالا بردند کسانی که نه درس خوانده اند و نه سابقه علمی دارند آنها را به عنوان مرجع قالب می کنند و امکانات هم به آنها می دهند.

وی گفت: دشمن برای تهیه و پخش برنامه های ماهواره ای بصورت ویژه ای خرج می کند زیرا از وجود اسلام و تشیع در برابر زیاده خواهی و ظلم های خود با خبر است.

آیت الله مدرسی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در برابر توطئه های دشمن گفت: اگر به تعبیر مقام معظم رهبری حوزه های علمیه انقلابی نباشند خدای ناکرده اسلام و تشیع و نظام جمهوری اسلامی در معرض خطر قرار می گیرد.

وی افزود: یکایک ما در برابر امانتی که این همه برای آن هزینه شده است مسئولیم و من و شما امروز مسئول حفظ آن هستیم و باید طبق آنچه وظیفه ماست عمل کنیم.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه فهم زمان جزو ارکان فقه ماست تأکید کرد: کسی که عالم به زمانه خود باشد در تنگنا قرار نمی گیرد و بعضی ها آنچنان تحت تأثیر تلقین دشمن قرار می گیرند که فریب می خورند.

وی گفت: اساس حرکت ما بر فقه است و بعضی از گرفتاری های ما به برخی از علمایی مربوط می شود که در صحنه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی حاضر می شوند و اطلاعات کافی فقهی ندارند.

آیت الله مدرسی افزود: باید دوربین های قوی علم، فهم و بصیرت روحانیت همیشه آماده باشد و حتی از اطراف خود نیز غافل نشود.

عضو فقهای شورای نگهبان در پایان سخنان خود، برگزاری اینگونه جمع ها را برای طلاب و روحانیون لازم و ضروری دانست و بر یادآوری وظایف به یکدیگر تأکید کرد.

وی افزود: حوزه ها را مهم بدانید و برای جذب استعدادهای برتر و تربیت آنها از لحاظ عقلانی، علمی و عملی تلاش کنید.

ارسال نظرات