رسانه ها نقش مهمی در تنویر افکار عمومی و برگزاری انتخابات سالم دارند

خبرگزاری بسیج: نقش رسانه ها در برگزاری انتخابات بسیار حائز اهمیت است و رسانه ها در مقام مهندسان افکار عمومی جامعه می توانند آگاهی های لازم را به جامعه بدهند. با توجه به نزدیک شدن برگزاری انتخابات، رسانه ها می توانند نقش اطلاع رسانی و تا حدودی نظارتی را در این زمینه ایفا کنند.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۸۵
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸

این روزها در کنار سفرها و گردش های نوروزی وقتی در فضای مجازی و در شبکه های اجتماعی چرخی بزنیم، با یک حساب سرانگشتی همه چیز دستمان می آید که اتفاقی مهم به نام انتخابات در عرصه سیاسی کشور در حال شکل گیری است که اکثر مردم را در این فضای ارتباطی نوین درگیر خود کرده است.

 از تولد کانال ها و گروه های مختلف جدید تا تبلیغات پیش از موعد نامزدها و ده ها مورد دیگر را می توان در گروه ها و کانال هایی که در فضای مجازی ایجاد شده مشاهده کرد؛ اما چیزی که در عصر حاضر بیش از پیش حائز اهمیت بوده و باید به آن توجه کرد، فراموش نکردن اخلاق اسلامی و رعایت اصول اخلاق رسانه ای است.

  امروزه نقش رسانه ها در انتخابات را نمی توان نادیده گرفت و چیزی که امروزه در جامعه مشاهده می شود این است که رسانه ها در مقامی با عنوان مهندسان افکار عمومی جامعه قرار گرفته اند که مردم می توانند آگاهی های لازم را از آنها کسب کنند. با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات به این مهم باید اشاره کرد که رسانه ها در ایام انتخابات می توانند نقش اطلاع رسانی و تا حدودی نظارتی را ایفا کنند.

  باتوجه به اهمیت ویژه جایگاه رسانه ها در این اتفاق مهم سیاسی هیچ چیز مهم تر از به دست آوردن اعتماد مخاطبان و ایجاد اعتماد به رسانه ها نیست؛ ما در این عرصه گاه به مطلبی برمی خوریم که اتهام هایی را متوجه افراد و گروههایی کرده است بدون آنکه منبع قابل اعتمادی داشته باشد. در همین راستا مهم ترین راه پیشگیری از وقوع چنین حوادث تاسف باری، دقت اصحاب رسانه و پای بندی آنها به اصول اخلاقی و متعهد بودنشان است و باید این مهم را بارها به خود یادآوری کنیم که حق نداریم در جایگاهی قرار بگیریم که به هرقیمتی در صحنه انتخابات پیروز شویم و به بهای ریختن آبروی دیگران و از بین بردن حیثیت آنها به اهداف خود برسیم.

  میلاد سلگی - کارشناس حوزه رسانه و خبر

 

 

 

ارسال نظرات