در هشتمین روز از سال 1396 که از طرف ستاد اجرایی خدمات سفر استان به عنوان روز شهرستان بهاباد نامگذاری گردیده مراسم نوروزگاه این شهرستان برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۸۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، فاطمه دانش یزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این باره گفت: آیین نوروزگاه به منظور ترویج و آشنایی هر چه بیشتر میهمانان نوروزی با آداب و آیین نوروزی مردم بهاباد در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار گردید.

وی در ادامه تصریح کرد: هشتمین روز از نوروز سال1396 از طرف ستاد اجرایی خدمات سفر استان یزد به عنوان روز شهرستان بهاباد نامگذاری شده است.

وی در ادامه افزود مراسم نوروزگاه شهرستان بهاباد شامل بخش های متنوعی از جمله، اجرای موسیقی سنتی، و سفره هفت‌سین و اجرای نمایشی نوروزی، حافظ و شاهنامه‌خوانی، خواهد بود.

شایان ذکر است، شهرستان بهاباد قدمتی دیرینه دارد و در تاریخ نقل شده‌است که در زمان مغول‌ها این شهر به کلی نابود شده و دوباره بازسازی شده‌است. آثار باستانی بموکانه واقع در این شهر موید قدمت سکونت بشر در این منطقه می‌باشد. این شهر یکی از شهرهای کویری ایران است که در حاشیه دشت لوت واقع شده است.

از جمله آثار تاریخی این شهرستان میتوان از بنای حدیله، مقبره ملا عبدالله بهابادی، آب انبار حاج مهدی، بقعه شیخ ضیا الدین، برج قلعه، خندق بهاباد، کوچه ااشتی کنان، ساباط قلعه، بقعه شیخ محمد نام برد.


ارسال نظرات