عمليات والفجر 6 را لشگر 25 کربلا جوانمردانه انجام دادندوتعداد بسياري از شهداي مازندران و گلستان در اين منطقه شهيد شدند به طوري که برخي از شهدا هنوز تفحص نشدند در منطقه هورا شهدا فرياد مي کشند که اينجا هستند.
کد خبر: ۸۸۴۲۲۹۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، با اشاره به اينکه 8 شهيد گمنام در مرکزفرهنگي در بنياد حفظ آثار شهداي در ساري از همين منطقه چيلات هستند،افزود:بيش از 20 عمليات در همين مناطق هفت تپه و چيلات شکل گرفت.

سردار عبدالله ملکي مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در محل يادمان فتح المبين با بيان اينکه موضوع راهيان نوربه عنوان اقدام مشترک نيروهاي مسلح ارتش ،سپاه، بنياد حفظ آثار ،نيروي انتظامي ،وزارت کشور،جهاد سازندگي چند سالي که در دستور کار قرارگرفته است،گفت:در سطح ايران يادمان هايي به صورت کشوري ساماندهي شد که  يک سري از  يادمان ها به صورت استاني ومربوط به يگان مربوط به جنگ از سوي همان استان است.

اين مسئول  با اشاره به اينکه منطقه هفت تپه محل استقرار نيروهاي لشگر 25 کربلا از گيلان ، گلستان و مازندران بود،افزود: اين منطقه چند بار هم بمباران شد واين خاطره هيچ وقت از ذهن ما خارج نمي شود.

وي با بيان اينکه نيازمند ساماندهي رسمي منطقه هفت تپه هستيم ،اضافه کرد: مجوز رسمي براي ايجاد يادمان هفت تپه گرفته شدو  چند سالي که زائران از استان هاي مختلف  با توجه به مقدورات حضور پيدا مي کنند.

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مازندران با اشاره به اينکه  در منطقه چيلات ايلام «دهلران» زميني در حدود 100هکتاراز سوي مسئولان به مازندران تحويل داده شد،افزود: عمليات والفجر 6 را لشگر 25 کربلا جوانمردانه انجام دادندوتعداد بسياري از شهداي مازندران و گلستان در اين منطقه شهيد شدند به طوري که برخي از شهدا هنوز تفحص نشدند در منطقه هورا شهدا فرياد مي کشند که اينجا هستند.

وي با بيان اينکه مجوز رسمي براي ايجاد يادمان در چيلات ايلام از نيروهاي مسلح گرفتيم،گفت: در سال جاري با همت سپاه و بنياد حفظ آثار تابلوهاي يادمان را نصب کرديم تا بتوانيم در سال آينده ،اگر جاده آسفالت شود برخي کاروان ها به منطقه چيلات اعزام شوند.

ملکي با اشاره به اينکه 8 شهيد گمنام در مرکزفرهنگي در بنياد حفظ آثار شهداي در ساري از همين منطقه چيلات هستند،افزود:بيش از 20 عمليات در همين مناطق هفت تپه و چيلات شکل گرفت.

وي بيان کرد:با توجه به اينکه مازندران در زمان جنگ 10 يگان را پشتيباني مي کرد، نيازمند يادمان هاي استاني است ؛البته در کنار آن ها،معين يادمان اروند کنار باشيم

ملکي افزود: قرار شد تا مازندران،استان معين يادمان سيران بند بانه در کردستان،يادمان دالائي در منطقه ديزلي سروآباد مريوان و يادمان شهيد بهشتي در منطقه سقوط هليکوپتر شهيد شيرودي شود.

مديرکل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان با اشاره به استقبال خوب مازندراني ها از يادمان هاي شهدا،گفت:اميدواريم اين يادمان ها نقطه اتصال نسل دهه شصت و نسل هاي آينده و ادامه راه شهدا و گوش به فرمان رهبر فرزانه باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها