آیت‌الله صدیقی ‌در مسجد مقدس جمکران:
امام‌جمعه موقت تهران گفت: بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعاها سیروتفکر کافی داشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۱۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله کاظم صدیقی در مراسم شب لیله‌ الرغائب که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: بهار روح و معنویت انسان‌ها در ماه رجب آغاز می‌شود و برای این تحول نیاز است در دعاها سیروتفکر کافی داشته باشیم.

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به کلام امام علی(ع) افزود: انسان‌ها برای اینکه درمسیرهدایت قرار بگیرند نیازمند توفیق و توجه خداوند هستند و توبه گام اول این توفیق است.

وی اولین رکن توبه را ندامت دانست و گفت: رسیدن به این اصل که انسان دچار اشتباه و خطا بوده است و ابراز پشیمانی کند و درراه اصلاح نفس قدم بردارد نشانه ندامت انسان‌ها است.

آیت‌الله صدیقی با هشدار به جوانان برای بهره بردن از فرصت‌های جوانی خاطرنشان کرد: در برخورد با فرصت‌ها باید اراده و عزم برای استفاده از این فرصت داشته باشید و بدانید هدر دادن فرصت‌ها نوعی استهزاء خداوند و نعمت حیات است.

امام‌جمعه موقت تهران ارتباط با امام عصر را در چنین مناسبت‌های دینی فرصتی برای تزکیه نفس دانست و تصریح کرد:  جوانان باید از این ارتباط برای ارتقاء معرفت دینی خود مدد بجویند و باید در این راه از توسل غافل نشوند.

وی تنها راه توبه واقعی را ارتباط صحیح با سرچشمه وحی معرفی و بیان کرد: حضرت رسول(ص) و فرزندان مطهر ایشان تنها راه رسیدن به حقیقت کامل است و ما باید  به این واقعیت ایمان بیاوریم.

آیت‌الله صدیقی ماه رجب ،شعبان و رمضان را بهار دل خواند و افزود: نباید از این فرصت  پیش رو غافل شویم و این سه شب، لیلة الرغائب،لیلة الرحمه و لیلة القدر در این سه ماه بهترین شب‌ها برای رسیدن رضایت حق‌تعالی است.

وی درک شب لیلة الرغائب را دروازه ورود به شب لیلة الرحمه و لیلة القدر دانست و گفت: باید برای درک بهتر شب‌های لیلة الرحمه و لیلة القدر معرفت و درجه اهمیت استغفار را درک کرده و برای داشتن یک توبه نصوح از ذکر استغفار و روزه این ماه غافل نشویم.

ارسال نظرات