معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان:
محصولات صنایع دستی استان همچون چاقو شهرت بالایی داشته و گردشگران از این محصول کاربردی و تزیینی استقبال خوبی داشتند.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۳۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی حدود 60 درصد از فروشگاه‌های صنایع دستی استان زنجان فعال بودند.

محمود علیمحمدی افزود: اکثر فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی از جمله مس و چاقو در استان زنجان مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هفته نخست تعطیلات نوروزی حدود 60 درصد از فروشگاه‌های عرضه محصولات صنایع دستی در استان فعالیت می‌کردند، تصریح کرد: این فعالان در زمینه فروش محصولات خود هم موفق بودند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه امیدوار هستیم با برنامه‌ریزی‌ها تعداد فروشگاه‌های فعال در ایام نوروز سال‌های آینده بیش از پیش شود، اضافه کرد: نزدیک به 300 فروشگاه صنایع دستی در سطح استان فعال است.

علیمحمدی تعداد فروشگاه‌های صنایع دستی فعال در سطح شهر زنجان را بیش از 270 واحد اعلام کرد و یادآور شد: همزمان با ایام عید نوروز کارگاه‌های تولید محصولات صنایع دستی هم در استان فعال بودند.

وی با اشاره به اینکه پنج کارگاه صنایع دستی همزمان با نخستین روز از نوروز 96 در مجموعه بازارچه دائمی صنایع دستی شهر زنجان دایر بود که مورد استقبال گردشگران واقع شد، ادامه داد: سایر کارگاه‌ها هم از دومین روز فروردین‌ماه دایر بودند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: برخی از محصولات صنایع دستی استان همچون چاقو شهرت بالایی داشته و گردشگران از این محصول کاربردی و تزیینی استقبال خوبی داشتند.

ارسال نظرات