2 هزار و 470 نفر همزمان با نهم فروردین‌ماه از موزه رختشویخانه زنجان بازدید شده است.
کد خبر: ۸۸۴۲۳۹۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، دبير ستاد اجرايي خدمات سفر استان زنجان گفت: طي 15 روز گذشته بيش از 236 هزار بازديد از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي استان زنجان بعمل آمده است.

يحيي رحمتي با اشاره به آمار بازديدها در روز نهم فروردين ماه افزود: روز گذشته زنجان رشدي 473 درصدي در ميزان بازديدها از جاذبه هاي استان را نسبت به روز مشابه با عدد 6هزار و 823 بازديد در سال قبل شاهد بوديم و 39 هزار و 117 بازديد از مجموع جاذبه هاي استان بعمل آمده است.

مديركل ميراث فرهنگي زنجان، در خصوص آمار بازديدهاي صورت گرفته از گنبد سلطانيه عنوان كرد: از روز آغار طرح سفرهاي نوروزي 33 هزار و 725 نفر از پايگاه جهاني سلطانيه بازديد بعمل آورده اند كه تعداد بازدیدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از این اثر جهانی 53 درصد رشد یافته است.

او با اشاره به اینکه در روز نهم فروردین‌ماه سال جاری 4 هزار و 113 نفر از گنبد سلطانیه بازدید داشته‌اند، افزود: تعداد بازدیدها در نهم فروردین‌ماه سال گذشته 2 هزار و 261 نفر بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه 15 هزار و 37 نفر از گردشگران ورودی به استان از 25 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه بازدید کرده‌اند، یادآور شد: تعداد بازدیدها از این موزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 39 درصد رشد دارد.

رحمتی با بیان اینکه 2 هزار و 470 نفر همزمان با نهم فروردین‌ماه از موزه رختشویخانه زنجان بازدید کرده‌اند، ادامه داد: 2 هزار و 353 نفر هم از گردشگران هم در این روز از موزه باستانشناسی و مردان نمکی زنجان بازدید داشته‌اند.

او با اشاره به بازدید 13 هزار و 419 نفر از از 25 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری از موزه مردان نمکی زنجان، ادامه داد: میزان بازدیدها از این موزه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 64 درصدی برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه غار کتله‌خور استان زنجان از 25 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری میزبان 6 هزار و 122 نفر بوده است، اضافه کرد: بازدید از این غار هم 23 درصد رشد داشته است.

رحمتی با بیان اینکه در مجموع طی روز گذشته 647 نفر از غار کتله‌خور شهرستان خدابنده دیدن کرده‌اند، تصریح کرد: تعداد بازدیدها در این روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 38 درصد کاهش داشته است.

او با اشاره به بازدید 168 هزار و 505 نفر از گردشگران طی 25 اسفندماه سال گذشته تا نهم فروردین‌ماه سال جاری از سایر جاذبه‌های گردشگری همچون تاریخی، فرهنگی، طبیعی و ... استان زنجان، اظهار کرد: 29 هزار و 534 نفر هم طی نهم فروردین‌ماه از این جاذبه‌ها بازدید کرده‌اند.

ارسال نظرات