آغاز عملیات آبرسانی به حومه غربی دهدشت

با بهره برداری از طرح آبرسانی به مزارع حومه غربی دهدشت آبِ بیش از 5 هزار و 600 هکتار از مزارع کشاورزی دشتهای سوق و چنگلوا تامین می شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۴۱۵
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
مدیر عامل آب منطقه ای استان با بیان اینکه با توسعه این طرح ملی آبرسانی تا روستای بوا،سطح زیرکشت به 7 هزار هکتار با تراکم بالای کشت درسالهای آینده افزایش می یابد گفت: مرحله نخست این طرح سال 1390 در دو قرار داد از سوی پیمانکار و با نظارت کارشناسان و مشاوران آب منطقه ای استان خوزستان آغاز و پس از یک سال توقف به دلیل مشکلات مختلف از جمله مشکلات مالی،عملیات اجرایی آن دوباره آغازشد.

علی داوودی مهر افزود: اعتبار مصوب این طرح در سال گذشته 170 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده سال 96 هم 270 میلیارد ریال است.

وی سرجمع اعتبار مورد نیاز اجرای این طرح را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد:راههای تامین منابع مالی زیادی از جمله استفاده از ظرفیت بخش خصوصی،سرمایه گذار داخلی و خارجی،دریافت تسهیلات و استفاده از ظرفیت پیمانکاران توانمند دولتی برای تامین اعتبارات مورد نیاز در دستور کار است.
داودی پیشرفت کاری طرح بزرگ آبرسانی را 20 درصد عنوان کرد و گفت: ساخت سد انحرافی با هزینه 600 میلیون ریال،تاسیس دو ایستگاه پمپاژ آب،300 متر اختلاف ارتفاع و اجرای خط انتقال مرکب به طول 15 کیلومتر از جمله طرح هایی است که باید اجرا شود.
وی گفت: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز طرح آبرسانی تامین آب مزارع دهدشت غربی کمتر از سه سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار