خبرهای داغ:
راهیان نور یکی از بهترین شیوه ها برای حفظ روحیه شهادت ‌طلبی در میان ملت و تقویت نگاه انقلابی آن ها منبعث از آموزه های اسلامی است؛ راهی که می تواند ما را در عبور از سیم خاردار نفس تجهیز و آماده کند.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۶۶
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
حضور نسل جوان در راهیان نور؛ بهترین راهکار تقویت روحیه انقلابی/ راهیان نور؛ رزمایش معنوی و انقلابی ِعاشقان شهادت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، بدخواهانِ نظام و انقلاب اسلامی شاید فکرش را هم نمی کردند که حدود سه دهه پس از پایان جنگ تحمیلی، یادمان های دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور، به محل و محفلی برای اجتماع عظیم و عارفانه میلیون ها ایرانی تبدیل شود که به خصوص در ایام نوروز به جای سفر به فلان نقطه تفریحی داخلی و خارجی، قدم زدن در این مکان های مقدس و استشمام عطر یاد شهدا را ترجیح دهند.

بی گمان این ها همه از برکات فرهنگیِ انقلاب اسلامی و نهضت عظیمی است که بیش از هر چیز مرهون حماسه ماندگار امام (ره) و یاران بی ادعایش است.

فرمایشات چند هفته پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور کشور، خود به خوبی نشان از عظمت این گنج و سرمایه را دارد، چنان که معظم له در همان جلسه پرشور و معنوی فرمودند:" دوران هشت‌ساله دفاع مقدس یکی از ثروتهای فرهنگی ناب و ارزشمند کشور است و تنها راه مقابله با طراحی های فرهنگیِ بدخواهان، تولید فرهنگی و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس در همه عرصه ها است"

این روزها قاب رسانه ملی شاهد رزمایش بزرگ فرهنگیِ عاشقان شهید و شهادت به ویژه در مناطق عملیاتی جنوب کشور هستیم؛ رزمایشی که خود محصول یکی از تدابیر ارزشمند سکان دار انقلاب است که حدود دو دهه پیش بر لزوم حفظ و حراست از ارزش های دفاع مقدس و یادمان های نورانی شهدا در این مناطق تاکید کردند.

ایشان در اسفندماه سال 92 به نکته بسیار مهمی در این باره اشاره کرده و فرمودند:"فراموشی و تحریف دو آسیب و خطر بزرگی است که در کمین هر حادثه بزرگ تاریخی قرار دارد و نخبگان، فرزانگان و دست اندرکاران عرصه دفاع مقدس، با شناساندن دقیق این ذخیره و گنجینه‌ی فرهنگی، اجازه ندهند این حماسه دستخوش فراموشی و تحریف شود"
بیانات رهگشای ایشان در اسفندماه 95 نیز مشحون از نکاتی بود که توجه جدی به آن ها می تواند باعث بهره برداری حداکثری کشور از این گنج ماندگار شود.

ایشان در توصیفی جالب و آموزنده، راهیان نور را به یک فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس تشبیه کردند که برکات معنوی و فرهنگی آن در سال های اخیر بسیار زیاد بوده است.

نگاه حکیمانه ایشان بی شک حاوی یک پیام مهم برای مردم و دغدغه مندان کار فرهنگی است و آن هم این که با الگوگیری از چنین برنامه جریان سازی تا چه حد می توان به ثمر نشستن تلاش های مخلصانه و مجاهدانه را به نظاره نشست و اُمید دو چندانی توشه راه کرد برای طی طریق در این باره.

در طول حدود بیست سالی که از شروع طرح اعزام راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و بعدها غرب کشور می گذرد، آنچه به یقین می توان مدعی شد این است که راهیان نور یکی از بهترین شیوه ها برای حفظ روحیه شهادت ‌طلبی در میان ملت و تقویت نگاه انقلابی آن ها منبعث از آموزه های اسلامی است؛ راهی که می تواند ما را در عبور از سیم خاردار نفس تجهیز و آماده کند و پس از آن در مواجهه با دشمن مکار و غدار، قدرتمندتر از هر زمانی سازد.
چه جای شک و شبهه که تاثیر معجزه گونه راهیان نور در این سال ها ، در وهله نخست کار خداست و پس از آن محصول عنایت ویژه شهدا و امام شهیدان که پس از گذشت این همه سال نه تنها از شور و حرارت این سفرهای معنوی کم نشده که اتفاقاً یکی دو سالی است بنا بر آمار، شمار افراد اعزام شده به راهیان نور ، از رقم خیره کننده 4 میلیون نفر نیز می گذرد و این تازه آغاز ماجراست.

جالب تر هم این که بر اساس آمارها، اکثر زائران سرزمین های نور و کربلای ایران را نوجوانان و جوانان 15 تا 35 ساله تشکیل می دهند که قاعدتاً آن ها ، سال های دفاع مقدس را درک نکرده اند.

اینجاست که آدمی پی به عمق کلام رهبر فرزانه انقلاب می برد که: "جنگ ما حقیقتاً یک گنج تمام ناشدنی است"

به لطف الهی توده های مردم و به ویژه نسل جوانی که در این یادمان ها حاضر شده و با گوشه ای از رشادت های الهی سربازان و یاوران جوان خمینی کبیر آشنا می شوند، سال نو خود را با روحیه ای مضاعف ، آغاز می کنند و بی تردید این طلیعه زیبا با نام و یاد شهدا می تواند تا حدود زیادی آنان را در مواجهه با سموم و خطرات ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن مصون بدارد.
ارسال نظرات