خبرهای داغ:
کارشناس ارتباطات و رسانه با اشاره لزوم فرهنگ سازی و نهادینه شدن اقتصاد مقاومتی در بین مردم، تبیین آن را در جامعه گام نخست رسانه ها دانست.
کد خبر: ۸۸۴۲۵۷۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

ابراهیم نوروزی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در این خصوص، افزود: رسانه ها باید به عنوان رصد کنندگان جامعه حرکت مردم و مسئولان را در خصوص اقتصادمقاومتی با نگاه کارشناسی تشریح و تبیین کنند تا بتوانند موجب فرهنگ سازی آن در جامعه باشند.

وی با ابراز تاسف از اینکه اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم جامعه و نماینده افکار عمومی تاکنون در حوزه اقتصادمقاومتی اقدامات خوبی انجام نداده اند، اظهار داشت: عمل گرایی کمتری را در بین اغلب مسئولان و مردم در خصوص اقتصاد مقاومتی شاهد هستیم.

نوروزی فر اضافه کرد: متاسفانه با توجه به اینکه برخی از مسئولان اغلب دچار بزرگ گویی هستند و تنها خوب سخن می گویند، هنوز اقدام و عمل مناسبی در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق نشده است.

وی تحقق سیاست های اقتصادمقاومتی را در جامعه منوط به اهمیت دادن این موضوع در رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد: رسانه ها با اشراف به داده ها و اطلاعات لازم این حوزه می توانند موجب فرهنگ سازی اقتصادمقاومتی در بین مردم باشند.

نوروزی فر پرداخت رسانه ای به این موضوع(اقتصادمقاومتی) را در قالب مصاحبه، یادداشت، گزارش و ... مهم ترین راهکار رسانه ای در تعریف استراتژی اقتصادمقاومتی در بین مردم و مسئولان خواند.

این دانشجوی ارشد ارتباطات و رسانه با اشاره به اینکه هنوز ادبیات مشترکی در حوزه اقتصادمقاومتی بین مردم و مسئولان وجود ندارد، بیان کرد: برای رسیدن به این فهم و ادبیات مشترک رسانه ها باید این موضوع را در قالب کار رسانه ای فرهنگ سازی کنند.

نوروزی فر با تاکید به نقش روشنگری و مطالبه گری رسانه ها، مطالبه گری اجرای سیاست های اقتصادمقاومتی را از مسئولان مهم ترین راهکار در تحقق آن در کنار تبیین اقتصادمقاومتی بین مردم و فرهنگ سازی عنوان کرد.

وی آگاهی دهی رسانه ها(مطبوعات، خبرگزاری ها و ...) به مردم در رسیدن به خودکفایی و ایستادگی در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان و استفاده از سرمایه های ملی و مردمی را از مهم ترین راهکارها تحقق اقتصادمقاومتی برشمرد.

نوروزی فر، فرهنگ سازی مصرف درست و پرهیز از مصرف گرایی، پرداخت به فرهنگ قناعت و ارتقای درک ملی را از طریق رسانه ها از دیگر راهکارهای ضروری در رسیدن به اقتصادمقاومتی و نتیجه بخشی سیاست های آن نام برد.

وی از رسانه های منتقد نیز خواستار نقد محتوایی و اجرایی در خصوص سطح عملکردی اقتصادمقاومتی شد و تاکید کرد: رسانه ها باید در نقد خود رعایت انصاف و دلسوزی را برای کشور و مردم داشته باشند.

این کارشناس ارتباطات و رسانه با تاکید به اینکه دشمن با مایوس شدن از جنگ نظامی تلاش دارد با فشارهای اقتصادی و فرهنگی در کشورمان به اهداف خود برسد، توجه به منویات رهبر فرزانه انقلاب را مهم ترین راهبرد در مقابله با فشار دشمنان و حل مشکلات اقتصادی بیان داشت.

نوروزی فر ادامه داد: تاکید رهبر فرزانه انقلاب به اقتصادمقاومتی نسخه شفابخشی است که به بهبود وضعیت کشور کمک خواهد کرد به شرطی که به خودباوری در رسیدن به خودکفایی برسیم و اهمیت تاکیدهای مکرر ایشان را که تشخیص درستی است درک کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها