سردار محمدرضا نقدی :

اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز و کارهای جانبی آن است

معاون فرهنگی سپاه پاسداران گفت: اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز، رسیدگی به محرومان و حتی اقتصاد مقاومتی است چرا که این اردوها کارخانه بزرگ انسان سازی هستند و انسان‌ها با خدمت به محرومان و آشنا شدن با دردهای مردم از آسیب‌های آینده مصونیت پیدا خواهند کرد.
کد خبر: ۸۸۴۲۶۱۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، سردار محمدرضا نقدی درباره تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت: قضاوتی که براساس علم و شرایط امروز کشور درباره اقتصاد مقاومتی وجود دارد این است که قدم‌هایی برداشته شده و این قدم‌ها کافی نبود.

وی با بیان اینکه ملموس نبودن اقدامات در زندگی مردم سبب نارضایتی مقام معظم رهبری شد، گفت: شرایط امروز کشور طوری است که ما به مسئولانی نیاز داریم که مسئله اصلی آنها دغدغه اصلی مردم باشد و مشغول به حاشیه‌ها نباشند.

معاون فرهنگی سپاه پاسداران عنوان کرد: در استان خوزستان گروه‌های جهادی زیادی مشغول هستند اما ثمره این کارها زمانی قابل مشاهده است که هم‌افزایی از سوی مسئولان و مردم صورت گیرد.

وی درباره فرهنگ سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: بخشی از کارهای فرهنگ سازی در حوزه اقتصادی اقدامات عملی مسئولان است و بخشی دیگر «بیان» است. وقتی مسئولان نسبت به خرید کالای ایرانی اصرار داشته باشند پیام این اصرار قوی تر از این است که همایشی در این حوزه برگزار شود.

سردار نقدی با بیان اینکه در کارهای تئوری سال گذشته اقداماتی انجام شده و این اقدامات در سال آینده هم ادامه دارد، افزود: اگر مسئولان لباس اشرافی بپوشند و مراسم اشرافی برگزار کنند دیگر مردم پیام همایش را دریافت نمی‌کنند و رفتار عملی ما را می‌بینند.

وی درباره تأثیر اردوهای جهادی در جامعه اظهار داشت: اهمیت اردوهای جهادی فراتر از ساخت و ساز، رسیدگی به محرومان و حتی اقتصاد مقاومتی است چرا که این اردوها کارخانه بزرگ انسان سازی هستند و انسان‌ها با خدمت به محرومان و آشنا شدن با دردهای مردم از آسیب‌های آینده مصونیت پیدا خواهند کرد.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه اشخاصی که به درد مردم آشنا باشند در زمان تصدی مسئولیت بیشتر از دیگران در خدمت مردم خواهند بود، اظهار داشت: مشکل امروز جامعه این است که برخی از مسئولان با درد مردم بیگانه هستند و در این اردوها خدمت به مردم و مستضعفان در وجود جهادگران نهادینه می‌شود.

وی افزود: ساده زیستی، پرهیز از اصراف و تبعیض از جمله دستاوردهای اردوهای جهادی است و این دستاوردها مهم‌تر از ساخت و ساز است. اردوهای جهادی پیوند قلبی عمیقی بین مردم و نظام ایجاد می‌کنند که مردم می‌بینند ارزشی ترین نیروهای انقلاب بی هیچ منتی در خدمت آنها هستند.


ارسال نظرات