مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر عنوان کرد
وزیر اسبق جهادکشاورزی گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای مردمی و انقلابی در این رزمایش ملی شرکت کنند.
کد خبر: ۸۸۴۲۶۲۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد رضا اسکندری با بیان این که پیشرفت و رونق اقتصادی در گرو مجاهدت اقتصادی است و امنیت و اقتدار اقتصادی با حمایت همه جانبه مردم و مسئولان از تولید داخلی میسر می‌شود، اظهار داشت: برگزاری رزمایش جهاد اقتصادی در سطح کشور با رمز عملیاتی "حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی" و با هدف نمایش توانمندی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و شناخت نقاط ضعف و قوت در عرصه اقتصادی، می‌تواند یکی از اقدامات در راستای پیشبرد اهداف الگوی اقتصاد مقاومتی باشد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با یادآوری فرازهایی را از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در فروردین ماه 1392 مبنی بر این که "در یک تمرین رزمی و در یک رزمایش، یک مجموعه‌ رزمی، هم قوّت‌های خود را می‌شناسند و هم ضعف‌های خود را می شناسد و آن ها را برطرف می کند ... ضعف ما در اقتصاد، که به سختیِ معیشت گروه‌هایی از مردم منتهی شد، عبارت است از وابستگی به نفت ...، بی اعتنایی به سیاست های کلان اقتصادی و سیاست ها و تصمیم‌گیری های پی در‌پیِ روزمرّه. "  تأکید کرد که به طور مستمر و هوشمندانه، بایستی نقاط تهدید خود را در عرصه اقتصادی به نقاط قوت تبدیل کنیم.

اسکندری ضمن تبیین اهمیت شعار سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان " اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " نامگذاری شده است، افزود: تولید و اشتغال، دو بال و در واقع موتور محرکه برای اقتصاد مقاومتی هستند، همان طور که دو بال تولید ملی را نیروی کار و سرمایه ایرانی تشکیل می‌دهند.

وزیر اسبق جهادکشاورزی تصریح کرد: ما در تولید، به کیفیت توأم با خلاقیت، نیاز مبرم داریم، بدان معنا که متأسفانه امروز آن چه مصرف کننده داخلی را به سوی کالای با برند خارجی ترغیب می‌کند، طرح و رنگ و قالب‌های متنوع و متناسب با نیاز مصرف کننده است که در کالای ایرانی، این مهم می تواند با اهتمام تولیدکنندگان و حمایت مسئولان از این عزیزان و با فرهنگ سازی و الگو قرار دادن سبک زندگی ایرانی اسلامی، نهادینه شود و در این راستا ایجاد وضعیت رقابتی، ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تمام‌شده‌ تولیدات داخلی از الزامات رونق تولید داخلی خواهد بود.

اسکندری با بیان این که یکی از تعاریفی که در زمینه توانمندسازی سرمایه انسانی عنوان می‌شود،"ایجاد مجموعه ظرفیت‌های لازم در کارکنان برای قادر ساختن آنان به ایجاد ارزش افزوده در سازمان و ایفای نقش و مسئولیتی که در سازمان به عهده دارند، توأم با کارایی و اثربخشی " است، توجه ویژه به شکوفایی استعدادها و توانمندسازی سرمایه انسانی و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم برای مشارکت مستقیم آن‌ها در امر اقتصاد را ضروری دانست.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: کشور در جنگ اقتصادی، نیازمند نهضت تولید محوری و اشتغال‌زایی به شکل مضاعف است و مردم و مسئولان باید با همدلی و همزبانی و با تقوای اجتماعی که در بخش اقتصاد، عبارت است از اقتصاد مقاومتی؛ کشور را از آسیب‌های احتمالی مصون بدارند.

اسکندری گفت: اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی و عینی بودن نتایج مثبت آن در جامعه، یعنی رونق تولید داخلی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار، یقیناً استقلال اقتصادی در سطح ملی و به دنبال آن، اقتدار اقتصادی را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به همراه خواهد داشت.

وزیر اسبق جهادکشاورزی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان جوانان فعال، با انگیزه و انقلابی؛ تجربه موفق دوران جهاد سازندگی و همچنین استفاده از مهندسان جوان بخش کشاورزی را در طرح خودکفایی گندم در سال 83 یادآور شد.

اسکندری با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن شعارهای انقلابی، شعار و باور " ما می توانیم" و " همه با هم " و همچنین " مدیریت جهادی " را بعنوان الگوی موفق مدیریت در دوران پس از انقلاب و جهاد سازندگی برشمرد و تصریح کرد: اعتقاد و اعتماد بر خداوند قادر متعال، شجاعت، اهل کار و ابتکار و اقدام و عمل، نگاه ویژه به نیازمندان و مستضعفان و امید به آینده روشن و درخشان نظام اسلامی، از مؤلفه های روحیه و مدیریت انقلابی است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: در منظومه علمی و عملی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) روحیه و آرمان انقلابی، بدین معنی است که " میل به زندگی راحت و مرفّه، جامعه و مسئولان را به سازش کاری و تسلیم در برابر زورگویی قدرت های جهانی و غفلت از توطئه‌ استکبار و بی‌اعتنایی به پیام جهانی انقلاب نکشاند. آن روزی که خدای نخواسته جمهوری اسلامی، رفاه و آبادی را هدف عمده‌ خویش قرار داده و در این راه حاضر به چشم‌پوشی از آرمان های انقلابی و جهانی و فراموشی از پیام جهانی انقلاب شود، روز انحطاط و زوال همه‌ امیدها خواهد بود و خدا چنین روزی را ان‌شاءالله هرگز نخواهد آورد. "

اسکندری در پایان خاطرنشان کرد: همه مسئولان کشور باید مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری داشته باشند و یقیناً ایمان همراه با همت و احساس مسئولیت، نویدبخش آینده ای امیدبخش و شوق آفرین خواهد بود.
ارسال نظرات