خبرهای داغ:
یک دانشجوی جهادگر:

مسئولین باید نقشه راه برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و درمانی تعیین کنند

یک جهادگر بیان کرد: خدا را شاکریم به خاطر حضور در اردوهای جهادی که این حضور یک نعمت است / به اردوهای جهادی به عنوان لطف نگاه نمی کنیم بلکه وظیفه خود می دانیم.
کد خبر: ۸۸۴۲۶۸۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

دانشجويان دندانپزشكي دانشكده علوم پزشكي قزوين يكي از پر كار ترين  بخش هاي اردوهاي جهادي هستند و در گفتگويي دوستانه با سید علیرضا جلیلی نسب از بسيجيان حاضر در اردوهاي جهادي در گفتگويي كوتاه با خبر گزاري بسيج درقزوين به سئوالات پاسخ داد.

مراجعات در اين حوزه  چگونه است؟

متاسفانه به دلیل فقر فرهنگی-بهداشتی و به علت محدودیت و محرومیت مراکز درمانی وضعیت دندان و لثه از سطح پایینی برخوردار است و میزان پوسیدگی به خصوص در کودکان بسیار بالاتر از حد طبیعی است و ارائه خدمات بيشتر در زمینه های جرم گيري، ترمیم و پركردن، كشيدن و آموزش بهداشت دهان و دندان مي باشد، و تمام اين خدمات به صورت رايگان در اختيار مردم قرار مي گيرد، و  این خدمات در سه روستای محمد ده و پلنگه و اردک انجام می شود و روزانه 100 نفر از اهالی روستا براي بهداشت دهان و دندان مراجعه می کنند و از 8 صبح تا 9 شب به طور مداوم  در حال خدمت رساني هستيم.

چه کسانی شامل ارائه خدمات پزشکی هستند؟

اولویت با گروه هدف یعنی کودکان زیر 12 سال، مادران بخصوص مادران باردار، افراد مسن و سپس افراد با سن های مختلف است.

توصيه شما به  مردم و مسئولين چيست؟

مسئولین باید یک نقشه راه برای ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و درمانی تعیین کنند بین تمامی ارگان ها هماهنگی لازم ایجاد شود به طوری که حضور سازمان های تبلیغات اسلامی، مبارزه با مواد مخدر و ... خالی است و نیز انتظار می رود استانداری نیز با تمام قدرت در این صحنه ها وارد عمل شود ولی متاسفانه فعلا وجود ندارد و کارها مقطعی انجام می شود.

همت مردم برای رسیدگی به روستا و خانواده خود. اگر مردم برای روستای خود دلسوزی نکنند انتظار نمی رود افراد از مناطق و استان های دیگر برای آن ها خدمات  ارائه دهند

سخن پاياني خود را بفرماييد:

خدا را شاکریم به خاطر حضور دانشجویان که یک نعمت است و ما به اردوهای جهادی به عنوان یک لطف نگاه نمی کنیم بلکه وظیفه ماست و ما اینجا دعوت شده ایم و سعادتمند هستیم که اینجا حضور داریم و ما مدیون این مردم هستیم چون با هزینه بیت المال و پول این مردم دکتر شده ایم و اکنون بحث زکات علم مطرح است و باید تمامی تلاش برای ترویج یک تفکر جهادی، یک زندگی جهادی و یک مدیریت جهادی در تمامی اقشار از جمله اقشار و همچنین قشر مدیریتی  روستایی و دانشجویی و همچنین قشر مدیریتی و مسئولیتی سازمان ها کشور و ما نیازمند یک سبک مدیریت جهادی هستیم که با این مدیریت جهادی ان شاالله بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم.

9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها