وظیفه ما در کمیته امداد امام خمینی (ره) رفع مشکل نیازمندان است که بهترین راهکار برای این موضوع توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال است.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۴۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این مراسم با تبریک سال جدید و با اشاره به نام‌گذاری سال توسط مقام معظم رهبری به « اقتصادی مقاومتی: تولید- اشتغال» ، گفت : امسال نقشه راه اقتصادی مقاومتی با اقدام و عمل بارویکرد تولید و اشتغال است که مسیر چگونگی تأمین معاش و درآمدزایی خانواده‌ها را ترسیم می کند. .

هدایت صفری افزود : توجه به اقتصاد مقاومتی امر رهبری است و وظیفه ما به‌عنوان کارگزاران محرومیت‌زدایی در نهادی که زیرمجموعه‌ای از بیت ولایت است سنگین‌تر است .

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از کار کمیته امداد در حوزه اقتصاد مقاومتی در توسعه مشارکت‌های مردمی معنا پیدا می‌کند ، ادامه داد : تدبیر برای تأمین معاش 20 هزار خانواده تحت پوشش این نهاد در استان زنجان با این رویکرد و با تعقل و تلاش از برنامه‌های اصلی امداد در سال 96 است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه یک هزار و 614 یتیم زیرپوشش امداد استان قرارداد ، افزود : با همین نگاه سرانه دریافتی هر یتیم در شش‌ماهه اول سال 95 از یک‌میلیون و 400هزار ریال با افزایش 620 هزار ریالی در پایان سال به 2میلیون و 20 هزار ریال رسیده است .

وی تحقق این مبلغ را حاصل همت مجموعه امداد استان و همراهی خیران اعلام کرد و گفت : برکت در کار در کنار همت معنا پیدا می‌کند و این موضوع در بخش‌های مختلف اثربخشی و کار آیی خود را در رفع مشکل نیازمندان نشان می‌دهد.

صفری معنای اقتصاد مقاومتی را افزایش توان کار و استفاده از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف دانست و ادامه داد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت حامیان ، خیران و نخبگان در این حوزه امری ضروری است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با تأکید بر اینکه سیاست‌های محرومیت‌زدایی در امداد باید بر محور نام‌گذاری سال انجام شود، افزود: نام‌گذاری سال نقشه را و مسیر فعالیت است که هدف را مشخص می‌کند و برنامه‌ها باید برای رسیدن به این هدف تعریف شود.

وی ایجاد اشتغال پایدار و مولد را یکی دیگر از برنامه‌های مهم امداد در سال 96 اعلام کرد و گفت: وظیفه ما در امداد رفع مشکل نیازمندان است که بهترین راهکار برای این موضوع توانمندسازی خانواده‌ها با محوریت اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به‌ضرورت ارائه آموزش‌های مؤثر برای ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها اشاره کرد و افزود : در اشتغال‌زایی برای مددجویان ارائه طرح‌های نو با ظرفیت شناسی درست محلی و بومی اثربخشی لازم در حوزه توانمندسازی خانواده‌های نیازمند ایجاد خواهد شد.

وی شناسایی درست نیازها، ارجاع صحیح و مددکاری حرفه‌ای را برای ارائه خروجی مؤثر تأکید کرد و گفت : با این نگاه اعتماد خیران به امداد ارتقاء پیدا می‌کند.

ارسال نظرات