رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ازنا گفت: گورکن نادر پس از ۳ روز از چاهی به عمق ۸ متر در شهرستان ازنا نجات یافت
کد خبر: ۸۸۴۲۷۴۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان منصور درویشی صبح امروز در جمع خبرنگاران از نجات گورکن نادر از چاه خبر داد و اظهار داشت: در پی دریافت گزارش همیار محیط ‌زیست مبنی بر گرفتار شدن یک قلاده رودک معمولی «گورکن » در چاهی به عمق 8 متر که توسط مخربین و غارتگران میراث فرهنگی ایجادشده بود یگان حفاظت این شهرستان با همکاری به‌موقع امداد و نجات آتش‌نشانی شهرداری ازنا بلافاصله به محل موردنظر اعزام شدند.

گورکن نادر پس از ۳ روز از چاه در شهرستان ازنا نجات یافت+ تصاویر



وی افزود: این حیوان که به مدت سه روز در این چاه گرفتارشده بود خوشبختانه بدون کوچک‌ترین آسیبی از چاه نجات‌یافته و در طبیعت رها شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ازنا عنوان کرد: گورکن‌ها از خانواده راسوها بوده که زندگی زیرزمینی داشته و عمدتاً شبگرد هستند؛ تبحر این حیوان در لانه‌سازی بی‌نظیر است به‌طوری‌که رودک‌ها لانه‌ای به قطر حدود یک متر در عمق دو تا سه متری خاک ساخته و برای آن چند راه خروجی به طول تقریبی 10 متر ایجاد می‌کنند و این راهروها علاوه بر ایجاد امکان فرار از دست مهاجمین، کارکرد تهویه‌ای نیز برای لانه مرکزی دارند.

وی بیان کرد: از تمامی دوستداران محیط‌زیست درخواست می‌شود در صورت مشاهده این‌گونه موارد سریعاً به نزدیک‌ترین پاسگاه‌های سر محیط‌بانی گزارش داده و یا از طریق شماره تلفن 43433112 و سامانه 1540 اطلاع‌رسانی کنند تا در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/


ارسال نظرات