کارشناس اقتصاد کلان گفت: مالیات های سرساماور و دیگر موانع دستگاه های دولتی بر سر راه تولید کنندگان، قدرت رقابت آن ها با تولیدات خارجی را گرفته است و این معضل از سال 92 شدت بیشتری داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۹۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۴
محسن محمدزاده کارشناس اقتصاد کلان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به شعار سال 96 اظهار داشت: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به مسئله معیشت مردم باعث شده تا ایشان سال های اخیر و سال 96 را در جهت کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نامگذاری کنند. علاوه بر این انتخاب، دو کلید واژه اشتغال و تولید نیز بر توجه و نکته سنجی رهبری بر شرایط موجود دلالت دارد.
 
وی ادامه داد: برای تحقق شعار سال، علاوه بر اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی لازم است تا موانع پیش روی فعالیت تولیدکنندگان داخلی برداشته شود.
 
محمدزاده تصریح کرد: مالیات های سرساماور و دیگر موانع دستگاه های دولتی بر سر راه تولید کنندگان، قدرت رقابت آن ها با تولیدات خارجی را گرفته است و این معضل از سال 92 شدت بیشتری داشته است.
 
این اقتصاددان افزود: کاهش قدرت رقابت، تضعیف تولید ملی و در نتیجه رکود و بیکاری کارگران را به دنبال دارد. این در حالی است که با برداشتن این موانع به راحتی زمینه رشد و رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار فراهم می شود.
ارسال نظرات