خبرهای داغ:
سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي استان سمنان:
سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: ميزان بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري استان سمنان در ايام نوروز امسال و در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 71 درصد افزايش يافته است.
کد خبر: ۸۸۴۲۷۹۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
به گزارش حبرگزاري بسيج از سمنان، «مريم سلمانيان» امروز و در گفت و گويي  اظهار داشت:: بر اساس آمار جمع آوري شده از بيست و هفتم اسفند ماه سال 95 تا سيزدهم فروردين ماه امسال، 475 هزار و 967 گردشگر از جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي گردشگري استان سمنان بازديد كرده اند.

وي گفت: در مدت مشابه پارسال، تعداد بازديدكنندگان از جاذبه‌هاي گردشگري استان سمنان شامل 278 هزار و 935 نفر بود.

وي با اشاره به افزايش بيش از 25 درصدي بازديد گردشگران خارجي از استان سمنان، گفت: امسال 147 گردشگر خارجي از موزه هاي استان سمنان بازديد كردند.

سلمانيان افزود: كاروانسراي لاسجرد، مسجد چهل ستون، آرامگاه شيخ علاء الدوله و خانه حشمت اللشكر در سرخه، روستاي گردشگري پاده، كاروانسراي دهنمك و امامزاده علي اكبر در آرادان، ميدان ارگ، مسجد جامع و مسجد امام در سمنان از جمله نقاط پربازديد گردشگران در ايام نوروز بودند.

وي گفت: منطقه بنه كوه، آب انبار بزرگ و پارك چنگلي گرمسار، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجن و آبشار تنگه داستان، چشمه هفت رنگ و فرحزاد و منطقه توران در شاهرود، كاروانسراي مياندشت، آرامگاه ابن يمين فريومدي و منطقه كالپوش در ميامي، چشمه علي، مسجد تاريخانه و تپه حصار در دامغان،  موزه سنگ و فسيل و عشايري ايل سنگسر در مهديشهر از جمله نقاط پربازديد استان سمنان از نظر گردشگران نوروزي بودند.

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با بيان اينكه در اين ايام 17 هزار و 955 نفر از موزه هاي استان سمنان بازديد كردند، گفت: اين آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش حدود 44 درصدي را نشان مي‌دهد.

استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست‌آثار ملي به ثبت رسيده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها