خبرهای داغ:
زهرا شجاعی
در جلسه برگزاری اعتکاف در ورزنه مطرح شد؛
عصر امروز با حضور رابطین اعتکاف اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در ورزنه همراه با برنامه ریزی در هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم معنوی برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۲۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، عصر امروز جلسه برگزاری مراسم اعتکاف با حضور صادقی بخشدار بن رود و سایر اعضاء در سالن اجتماعات بخشداری بن رود برگزار شد.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی بخش بن رود برنامه های مراسم معنوی اعتکاف در جلسه ستادی را اعلام و گفت: امسال مراسم اعتکاف در ۱۸ مسجد شهری و روستایی و با همکاری ۱۸ مبلغ و با شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر معتکف همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد هاشمی با استناد به آیه ۱۲۵ سوره بقره به اهمیت و جایگاه اعتکاف اشاره و اظهار کرد: اعتکاف تمرینی برای مبارزه با هوای نفس به عنوان بزرگترین دشمن انسان است.

وی افزود: این عمل نیک فرصت مناسبی برای پاسخ به شبهات دینی است چرا که جوانان آمادگی ذهنی کامل را برای درک مباحث خواهند داشت.

مسئول اداره تبلیغات اسلامی بخش بن رود با اشاره به ضرورت برگزاری مراسم اعتکاف در جامعه اظهار داشت: اعتکاف در فرهنگ دینی به خصوص دین اسلام از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است و بر انجام این امرعبادی بسیار تاکید شده است.

وی پس از آن پیرامون مراقبت های اعتکاف در راستای ورود به این مراسم سخنانی ارائه کرد و گفت: فرد معتکف باید قبل از اعتکاف نکاتی را رعایت کند تا بتواند ورود به مراسم معنوی اعتکاف را پیدا کند و از آن جمله می توان به رعایت اخلاص در عمل، برنامه ریزی و نظم، سکوت که مقدمه تفکر است، محاسبه نفس، رعایت آداب معاشرت در اعتکاف، دائم الوضو بودن، حضور قلب و خودداری از غفلت، رعایت بهداشت مسجد، رعایت حق الناس، پرهیز از صحبت های دنیوی، پرهیز از جدال و بحث های بی فایده و همچنین مراقبتهایی پس از اعتکاف از جمله حفظ انس خود با مسجد آشنا شده باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها