خبرهای داغ:
طایی از کار و فعالیت شبانه روزی به منظور احداث قطعه اول و دوم آزادراه کنارگذر شرق اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۲۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان،رییس اداره راه و شهرسازی اصفهان در گفتگویی با اشاره به اهمیت این کنارگذر شریانی مرکز کشور اظهار کرد: این پروژه مهم ملی با حضور وزیر راه کلنگ زنی و همچنین با مشارکت صندوق بازنشستگی کشوری در قطعات یک و دو فعال شده و پیمانکار ۲۴ ساعته مشغول کار است.

هوشنگ طایی، این طرح بعد از سال ها وقفه، با مشارکت دولت و صندوق بازنشستگی به شکل ۲۴ ساعته در حال کار و اقدام است تا هر چه زودتر شاهد اتمام دو فاز اصلی طرح باشیم.

وی اعتبار اجرای این مراحل را ۶۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این دو قطعه در دست اقدام از نطنز تا محور اصفهان به نایین(آرامستان باغ رضوان) به طول ۶۶ کیلومتر بوده و متولی اصلی آن شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است.

این مقام مسئول با بیان اهمیت احداث این آزادراه، بویژه برای سهولت ترافیک و تردد خودرویی مرکز کشور و استان اصفهان تصریح کرد: قطعه سوم این کنار گذر ۲۷ کیلومتر از باغ رضوان اصفهان تا سه راهی مبارکه و در حال انتخاب پیمانکار برای ادامه کار است.

به گفته این مسئول، قطعه سوم این آزادراه ۳۵۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد و تکمیل آن، طول راه های همسنگ حوزه شهرستان اصفهان را به طور چشمگیری افزایش خواهد داد.

سرپرست راه و شهرسازی جرقویه تصریح کرد: افزایش ایمنی مسیر، کاهش زمان سفر و حمل و نقل، کاهش سوخت و انرژی، کاهش آلودگی کلانشهر اصفهان و از همه مهمتر کم شدن تردد و ترافیک ورودی جنوب اصفهان از مزایای این طرح کلان ۹۳ کیلومتری، بویژه در ایامی مانند تعطیلات نوروزی است.

طایی ۹ میلیون مترمکعب عملیات خاکی و ۳۴۰ دهنه پل در کل مسیر این پروژه را یادآور شد و اظهار کرد: کاهش چشمگیر بخش عمده ترافیک کنارگذر غرب و ممنوع شدن ورود کامیون به حوزه شهر دو مزیت مهم دیگری است که با افتتاح این آزاد راه شاهد آن خواهیم بود.

وی این خبر را هم داد که، با راه اندازی و استفاده از این مسیر (کنارگذر شرقی)، استان های جنوبی و همچنین بخش جنوبی استان اصفهان ۵۰ کیلومتر به تهران نزدیک تر می شوند.

انتهای پیام/


ارسال نظرات