خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم مطرح کرد:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس قالب جدیدی برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروز می باشد، گفت: پروژه باغ موزه دفاع مقدس تاکنون حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۴۵
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۶
پیشرفت 50درصدی پروژه باغ موزه دفاع مقدس
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی با اشاره به پیشرفت های انجام شده در پروژه  باغ موزه دفاع مقدس استان قم، اظهار داشت: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس یکی از اقداماتی است که برای تقویت، انعکاس و ترویج فرهنگ ایثار ، جهاد و شهادت انجام می شود.

وی ادامه داد: احداث مراکز فرهنگی دفاع مقدس در تمام استان ها یکی از بحث های مهم ماموریتی بنیاد حفظ و آثار است که در حال اجرا می باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه پروژه باغ موزه دفاع مقدس از مصوبه های سفر مقام معظم رهبری در سال 89 به قم می باشد، بیان داشت: در استان قم هم مرکز فرهنگی با رویکرد مرکز فرهنگی انقلاب و دفاع مقدس در حال اجرا می باشد.

وی در ادامه افزود: با گذشته زمان در بحث طراحی، تدوین و تصویب نقشه ها و تشکیل هیئت امنا و کارگروه فنی مهندسی به نتیجه رسیدیم و پروژه با بودجه های ملی و استانی و بخصوص از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری شروع به کار کرد.

حسینی با اشاره به اینکه پروژه تاکنون حدود 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، خاطرنشان شد: در اجرای این پروژه یک وقفه چند ماه به دلیل مشکلات بودجه ای و اعتباری ایجاد شد که با رفع این موانع پروژه فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: مقدمات برای استقرار و آغاز فعالیت عمرانی پروژه آغاز شده است که بعد از تعطیلات با تمام ظرفیت مجموعه پیمانکاران و کارفرمایان این پروژه یک سرعت بیشتری بگیرد و شاهد افتتاح و بهره برداری آن در آینده نزدیک باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم اضافه کرد: این وقفه چند ماه ما را از جدول زمان‌بندی دور کرد و نتوانستیم در موعد مقرری که هم پیمانکار و هم کارفرما متعهد بود به اتمام برسانیم.

وی تصریح کرد:این پروژه یک پروژه ملی با تأثیرگذاری بین‌المللی است که نیازمند همکاری و مشارکت همه دستگاه می باشد البته استاندار قم که رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی هم است حمایت ویژه ای از این پروژه دارند و باید سایر ارگان‌ها مانند سازمان برنامه بودجه و شهرداری دست به دست هم بدهیم تا این پروژه تاثیر گذار فرهنگی که یکی از مراکز ثقل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

حسینی در ادامه ابراز داشت: باغ موزه دفاع مقدس یکی از مراکزی است که فرهنگ دفاع مقدس، فرهنگ استقامت و پایداری و عزتمندی مردم که نسل گذشته در تاریخ ثبت کرده اند را به نسل جدی منتقل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در این مراکز با زبان هنر و علم و قالب های جدید هنری باید سعی کنیم پیام نسل قدیم را به نسل جدید و حاضر منتقل کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها