اردوهای جهادی تجلی‌گاه سازندگی/ ساخت خانه محرومین توسط گروه جهادی هیئت صاحب‌العصر(عج)

به همت گروه جهادی هیئت صاحب‌العصر(عج) در شهر «حمزه» از توابع شهرستان دزفول منازل مسکونی 90 متری ویژه محرومین در ایام نوروز ساخته شد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۷۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ ایام نوروز فرصتی بود تا دست کم به شهر یا روستایی سفر کنیم و ساعات خوشی را در کنار خانواده بگذرانیم.

دغدغه اینکه تعطیلات نورزی به کجا برویم؟ بی‌شک ذهن هر یک از ما را به خود درگیر کرده است، برای بیشتر جوانان این ایام فرصتی است تا در کنار همسالان خود ساعات خوشی را سپری کنند. اما در این میان هستند جوانانی که تنها دغدغه‌شان کمک به محرومین است و تنها هدفشان شاد کردن دل یک نیازمند بوده و به این منظور به نقاط محروم و خارج از استان خود آن هم در ایام نوروز سفر می‌کنند.

جوانانی بی‌ادعا در قالب اردوهای جهادی که تا به حال کارهای بسیار بزرگی کرده‌اند. اقداماتی که شاید با دستورالعمل و آیین نامه و بخشنامه‌های اداری و دولتی، ممکن بود سالها درگیر و دار کاغذ بازی و تخصیص بودجه و منابع باقی بماند. آنانی که فاصله بین حرف تا عمل را با همت و تلاش خود کوتاه کرده‌اند.

گروه جهادی هیئت صاحب العصر(عج) استان مرکزی نیز امسال همزمان با نخستین روز از سال جدید عازم مناطق محروم استان‌های جنوب کشور شدند تا در سال جدید منازل 90 متری در مناطق محروم بسازند تا دیگر خانواده‌ای سال جدید را بی سقفی بر بالای سر سپری نکند.

پیرایش مسئول گروه جهادی هیئت صاحب‌العصر(عج) استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به این اقدام جهادی و خیرخواهانه گفت: تعداد 40 نفر از بچه‌های این هیئت به مدت 10 روز عازم شهر «حمزه» شهرستان دزفول استان خوزستان شدند تا در ساخت منازل مسکونی 90 متری برای محرومین سهیم باشند.

وی در پاسخ به اینکه این گروه جهادی در ساخت چند منزل مسکونی مشارکت داشتند؟ گفت: این گروه جهادی باتوجه به اینکه مراحل سفت کاری ساخت این منازل را بر عهده داشتند برای بیان تعداد رضایت قلبی ندارند و دوست ندارند اعلام کنند که در ساخت چند منزل مسکونی مشارکت داشته‌اند.

مسئول گروه جهادی هیئت صاحب‌العصر(عج) استان مرکزی تصریح کرد: در این مدت این گروه جهادی علاوه بر مشارکت در ساخت این منازل مسکونی 90 متری، برنامه‌های فرهنگی از جمله برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی خیمه برای اقامه نماز اول وقت ویژه اهالی منطقه در راستای ترویج اقامه نماز اول وقت به ویژه در بین جوانان و نوجوانان، برپایی مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) و امام محمدباقر(ع) را اجرایی کردند.

پیرایش در پاسخ به علت چرایی انتخاب شهر «حمزه» دزفول برای محرومیت زدایی گفت: این هیئت زیر نظر قرارگاه «ربیون» فعالیت دارد از این‌رو این قرارگاه براساس نیازسنجی که انجام می دهد با شناسایی مناطق محروم اولویت‌ها را برای خدمت رسانی مشخص و اعلام می‌کند.

وی افزود: تمامی مصالح مورد نیاز ساخت این خانه‌های محروم توسط قرارگاه تامین شده است.

مسئول گروه جهادی هیئت صاحب‌العصر(عج) استان مرکزی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده توسط گروه‌های جهادی این هیئت تصریح کرد: محرومیت‌زدایی هدف اصلی برای انجام اقدامات خیرخواهانه است که برای این منظور بچه‌های هیئت چندین بار در فعالیت‌های کشاورزی به کشاورزان کمک کرده‌اند و در چیدن محصول آنانر ا یاری رسانده‌اند.

پیرایش با بیان اینکه 200 خانوار در سطح استان از حمایت‌های نقدی و غیرنقدی این هیئت بهره‌مند می‌شوند، گفت: 200 خانوار تحت پوشش خدمات این هیئت قرار دارند که به منظور التیام بخشیدن به آلام آنان ماهانه بسته‌های غذایی در بین آنان توزیع می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به وضعیت معیشتی مردم امسال ویزه این خانوارها غذای شب عید تهیه و بین این خانوارها توزیع شد. همچنین در سطح شهرستان اراک با دو نانوایی هماهنگ شد تا نان صلواتی را در روز میلاد حضرت زهرا(س) در بین نیازمندان توزیع کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار