پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: مناطق عملیاتی بهترین مکان برای آموختن است، با حضور در این مناطق درس‌هایی را می‌آموزیم که در هیچ مدرسه و دانشگاهی به افراد آموزش داده نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۷۷
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۳

حسن کاووسی از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و یکی از زائران ساوجی راهیان نور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به شرایط حاکم امروز بر مناطق عملیاتی و تفاوت آن با دروان دفاع مقدس گفت: شرایط امروز حاکم بر این مناطق با آن دوران زمین تا آسمان متفاوت است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس رزمندگانی که در جبهه‌های جنگ حاضر می‌شدند با خلوص نیت و تنها برای کسب رضای خدا به مقابله با دشمن می‌ایستادند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: پس سال‌ها که بار دیگر مجدد در این مناطق حضور پیدا می کنم حسی خاص و غیرقابل توصیف دارم؛ امروز در پادگان دوکوهه احساس شرمساری کردم و نمی دانستم که چگونه پای بر زمین این منطقه بگذارم.

کاووسی با اشاره به اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس همه نوع ایثار و ازخودگذشتگی از خود نشان دادند تا بار دیگر اسلام زنده بماند، گفت: جوانان نسل امروز باید از این مناطق بازدید کنند و راویان دوران دفاع مقدس به روایت خاطرات ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس بپردازند تا حوادث به شکل واقعی برای جوانان نسل امروز و آیندگان تبیین شود.

وی افزود: روایتگران دوران دفاع مقدس نقش بسزایی در تبیین دوران دفاع مقدس دارند و بایستی از هر فرصتی برای انتقال مفاهیم دوران دفاع مقدس بهره بگیرند.

این زائر ساوجی راهیان نور با اشاره به پیروی جوانان امروز از سیره شهدا، گفت: مسئولین آموزش و پرورش می‌بایست در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت تلاش موثری داشته باشند و بدانند که وظیفه سنگینی در این زمینه برعهده دارند.

کاووسی به نقش خانواده‌ها در تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت اشاره کرد و گفت: خانواده نیز از همان دوران کودکی بایستی در این زمینه به وظیفه خود به خوبی عمل کند، نقش تربیتی خانواده در تربیت اسلامی غیرقابل انکار است.

وی افزود: در پایگاه‌های مقاومت بسیج تنها به برنامه‌های ابلاغی اکتفا نمی‌کردیم و سعی می کردیم برنامه‌های فرهنگی را با وسعت گسترده‌تری در دستور کار خود قرار دهیم.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اردوهای راهیان نور بسیار در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اثرگذار بوده و بی شک اثرات این اردوهای معنوی بلندمدت است؛ از روزی که لبیک گوی رهبر انقلاب اسلامی بودیم تا آخر ایستاده‌ایم و به دشمن اجازه نیم دهیم کوچکترین حرکتی را علیه انقلاب و نظام اسلامی داشته باشد.

وی افزود: مناطق عملیاتی بهترین مکان برای آموختن است، با حضور در این مناطق درس‌هایی را می‌آموزیم که در هیچ مدرسه و دانشگاهی به افراد آموزش داده نمی‌شود. اینجا بهترین مکان برای آموختن به ویژه نسل جوان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات