خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی:

وقف راه گشای مشکلات اقتصادی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، آن را راه گشای بسیاری از مشکلات همچون مشکل اقتصادی عنوان کرد.
کد خبر: ۸۸۴۲۹۸۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

حجت الاسلام علی مصائبی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، گفت: فرهنگ غنی اسلام برنامه جامعی برای اقتصاد پاک در جامعه دارد که وقف از جمله مهم ترین آن هاست که اگر در جامعه ترویج یابد بسیاری از آسیب های اجتماعی همچون بیکاری و تبعات ناشی از آن برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه اگر به امر وقف آنچنان که شارع آن را بیان کرده، جدی و عمیق نگاه شود، اظهار داشت: وقف عبادتي است که خیر جامعه درون آن نهفته است ولی متاسفانه آن گونه که باید این فرهنگ در جامعه رواج یابد با توجه به نگاه کوته بینانه برخی افراد مورد غفلت واقع شده است.

حجت الاسلام مصائبی با بیان اینکه فرهنگ معکوس به وقف موجب برخی مشکلات شده است، ادامه داد: در سیر تاریخی وقف اگر دقت کنیم هر جا دشمنان در این خصوص فشارهایی برای اسلام داشته اند علما و صاحبان ثروت پای کار آمدند و با وقف کردن اموال و ساخت مساجد و .... اسلام را پابرجا نگه داشتند.

وی مهم ترین و پررنگ ترین بعد وقف را در طول تاریخ مساله عاشورا و عزاداری سیدالشهدا خواند و بیان کرد: اگر تا به امروز این فلسفه ادامه یافته و زنده است، پای کار بودن مردم و وقف آن ها بوده است.

حجت الاسلام مصائبی یادآور شد: برای ترویج فرهنگ وقف باید همه پای کار باشند تا بتوان با استفاده از این فرهنگ نیازهای روز جامعه را با آن مرتفع کرد که در این صورت بسیاری از مشکلات اجتماعی نیز برطرف خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وقف باید همگانی باشد و این شعار «بیائید همه واقف باشیم» در جامعه ترویج شود تا بتوانیم شاهد اثرات مثبت وقف در جامعه باشیم.

وی بزرگترین مساله در خصوص وقف را ذهنیت مردم به آن و فرهنگ سازی آن در جامعه دانست و تاکید کرد: باید همه در این خصوص خود را موظف کنند تا این موضوع با نیازهای جامعه همخوانی داشته و به روز باشد تا بتوان نیازهای روز جامعه را از طریق آن برطف کرد.

حجت الاسلام مصائبی با عنوان اینکه وقف طی چند سال اخیر نسبت به سال های گذشته در استان افزایش داشته است، افزود: در سال 93، استان 35 وقف جدید، در سال 94، 95 وقف جدید داشت که در سال 95 تعداد وقف های جدید در آذربایجان شرقی به 132 مورد وقف رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها