خبرهای داغ:

نام‌نویسی 782 داوطلب انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در لارستان

فرماندار ویژه لارستان گفت: 782 داوطلب تا پایان مهلت نام‌نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت‌نام کردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۲۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
جلیل حسنی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این‌که 782 داوطلب تا پایان مهلت نام‌نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان ثبت‌نام کردند در سخنانی اظهار داشت: 174 نفر از داوطلبان نام‌نویسی شده در شهرستان لارستان در مناطق شهری و 571 نفر در مناطق روستایی و 37 نفر در مناطق عشایری هستند.
وی ادامه داد: 727 نفر از نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان لارستان مرد و 55 نفر زن هستند.
فرماندار ویژه لارستان خاطرنشان کرد: از مجموع داوطلبان شوراهای اسلامی در حوزه شهری 156 نفر مرد و 18 نفر زن هستند و از داوطلبان شوراهای روستایی نیز536  نفر مرد و 35 نفر زن و از داوطلبان شورای اسلامی عشایری نیز 35 نفر مرد و 2 نفر زن  هستند.
حسنی تصریح کرد: از 782 نفر شرکت‌کننده در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، 67 نفر مربوط به شهر لار، 22 نفر از شهر اوز، 11 نفر از شهر بنارویه، 14 نفر از شهر جویم، 12 نفر از شهر عمادده، ۱4 نفر از شهر بیرم، 16 نفر از شهر لطیفی،17 نفر از شهر خور و 608 نفر مربوط به روستاها و عشایر است.
معاون استاندار فارس بیان کرد: از 67  نفر شهر لار 58 نفر مرد و 9 نفر زن بوده‌اند و به ازای هر صندلی شورای شهر لار حدود 1۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی در مورد مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات شورا در لارستان گفت: سه نفر حوزوی، هفت نفر دکتری، 46 نفر کارشناسی ارشد،233 نفر لیسانس،43 نفر فوق‌دیپلم،180 نفر دیپلم و 270 نفر دارای سواد خواندن و نوشتن هستند.
فرماندار ویژه لارستان بابیان اینکه میانگین سنی افراد شرکت‌کننده از 25 سال تا 73 سال است و با اشاره به میانگین سنی داوطلبان شورای شهر و روستا لارستان، گفت: جوان‌ترین داوطلب، مردی ۲۵ ساله و با مدرک دیپلم و دانشجو از روستای شاه‌غیب بوده و مسن‌ترین آن‌ها 73 ساله از روستای بلوچی است.
وی همچنین از افزایش حدود 16 درصدی ثبت‌نام نامزدها در حوزه لارستان نسبت به دوره گذشته خبر داد و افزود: تعداد کل ثبت‌نام در دوره قبل 679 نفر بوده که این رقم در این دوره به 782 نفر افزایش پیدا کرده است که از این میان قرار شده 349 نفر به شورای اسلامی شهر، روستا و عشایر راه یابند.
نماینده عالی دولت در این شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری دینی در کشور است و روند استقبال از این رویداد بزرگ سیاسی در این شهرستان مطلوب است.
وی در پایان  تأکید کرد: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در این شهرستان فراهم و امنیت در منطقه لارستان بزرگ از ضریب بالایی برخوردار است و باید تمام عوامل اجرایی انتخابات و رای مردم را به‌عنوان حق‌الناس، سالم و مرتب و بدون هیچ خدشه‌ای اجرا کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار