خبرهای داغ:
دبیر ستاد طرح «آرامش بهاری» استان فارس، امامزاده سیدشجاع‌الدین حسین(ع) ملقب به «آقام شهید» شهرستان فراشبند را به عنوان ركوردار بیشترین جذب زائران نوروزی در این استان معرفی كرد.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۲۶
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمیثم حسینی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف فارس  با اشاره به اجرای طرح «آرامش بهاری» در خصوص تحقق منویات مقام معظم رهبری درباره امامزادگان گفت: در این طرح خدمات مختلفی در بخش‌های فرهنگی‌، اجتماعی، مذهبی، رفاهی و بهداشتی به زائران نوروزی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینكه این طرح در تمام بقاع متبركه فارس اجرا می‌شود اما به‌صورت ویژه در ۴۶۰ بقعه متبركه استان در حال برگزاری است، گفت: حدود ۴۰ خیمه معرفت دینی را در راستای اجرای این طرح در نقاط مختلف فارس برپا كردیم كه شامل غرفه‌های مختلف چند رسانه‌ای، كودكان، عفاف و حجاب، مشاوره و غیره است.

حسینی در ادامه امامزاده سیدشجاع‌الدین حسین(ع) ملقب به «آقام شهید» شهرستان فراشبند را به عنوان ركوردار بیشترین جذب زائران نوروزی در این استان معرفی كرد و گفت: ما امامزادگان شاخص بسیاری در سطح استان فارس داریم كه به عنوان مثال حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شاخص‌ترین امامزاده ماست اما هیچ امامزاده ای در طی این ایام به اندازه آقام شهید بازدید كننده نداشته است.

وی از زیارت روزانه ۳۰ هزار نفر از این امامزاده خبر داد و گفت: در خیمه معرفت تخت جمشید نیز مبلغان متخصصی مسلط به زبان‌های خارجی به گردشگران خارجی خدمات ارائه می‌دهند به طوری كه دو سال پیش در این خیمه یكی از گردشگران خارجی مسلمان شد.

حسینی با بیان اینكه بحمد الهی از این خیمه معرفت دینی هر ساله استقبال بسیار خوبی می‌شود، گفت: در تخت جمشید در ایام نوروز در ۵ مكان نماز جماعت برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اوقاف فارس در ادامه سخنان خود از فعالیت ۵ هزار نفر از خادمان، هیئت امنا و همكاران اوقاف در طرح آرامش بهاری در طی این ایام خبر داد و گفت: فارس دارای بیشترین تعداد بقاع متبركه یعنی ۱۴۰۰ بقعه متبركه در كشور است و از سوی دیگر هر ساله میزبان مسافران نوروزی فراوانی است لذا ما نیز باید در این ایام تلاش خود را بیشتر كنیم تا بتوانیم خدمات مناسب‌تری به میهمانان نوروزی ارائه دهیم.

وی گفت: در طی اجرای این طرح برنامه‌های مختلفی نظیر خیمه معرفت، لحظه تحویل سال، برپایی نماز جماعت، مراسم دعا، جشن، مراسم شب لیلةالرغائب در ۳۵۰ بقعه متبركه فارس اجرا می‌شوند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها