خبرهای داغ:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه طرح نوروزی از 25 اسفند 95 تا پایان 13 فروردین 96 در استان اجرا شد گفت: براساس بررسی های انجام شده در قالب این طرح 17 میلیون و 264 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه در محورهای این استان تردد کردند.
کد خبر: ۸۸۴۳۰۴۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
علیرضا سیاهپور دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تردد در 78 محور اصلی این استان که مجهز به دستگاه تردد شمار بود، ثبت شد.

وی ادامه داد: استان فارس با این میزان تردد در رتبه ششم کشور قرار گرفته و در مجموع پنج درصد کل ترددهای کشور در این ایام را به خود اختصاص داده است.

سیاهپور گفت: محورهای شیراز- مروشت، شیراز - کازرون، مرودشت - سعادت شهر و کمربندی شیراز پر ترددترین محورهای استان طی مدت مذکور بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: همچنین طی این مدت 19 هزار و 625 تخلف رانندگی (سرعت غیرمجاز) با به کارگیری 136 سامانه ثبت تخلف این اداره کل ثبت شده که بیشترین سرعت غیرمجاز ثبت شده 184 کیلومتر و 182 کیلومتر مربوط به ترتیب در محورهای صفاشهر- آباده و سپیدان – شیراز است.

**کاهش تعداد کشته های جاده ای در نوروز امسال

سیاهپور بدون اینکه آمار کشته ها را بیان کند گفت: کاهش 36 درصدی در تعداد کشته های ناشی از حوادث جاده ای در نوروز امسال (25 اسفند 95 تا 13 فروردین جاری) داشته ایم که تعداد کشته های این حوادث مربوط به دوره ابتدای فروردین تا پایان 13 فروردین نیز در نوروز 96 نسبت به مدت مشابه پارسال 58 درصد کاهش نشان می دهد.

وی بدون ذکر آمار افزود: در مقابل کاهش آمار تعداد کشته ها، تعداد مصدومان افزایش یافته که این بیانگر تاثیرگذار بودن اقدامات انجام شده برای کاهش شدت تصادفات است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس هم بدون ذکر آمار دوشنبه اعلام کرد: در ایام نوروز 96 تلفات جاده ای در این استان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 37 درصد کاهش داشته است.

**کاهش 9 درصدی استفاده از ناوگان حمل و نقل اتوبوس در نوروز امسال

سیاهپور، با اشاره به کاهش 9 درصدی میزان استقبال مردم از ناوگان حمل و نقل اتوبوس برون شهری گفت: از 25 اسفند 95 تا پایان روز 12 فروردین جاری، 387 هزار و 906 تن در قالب 390 سفر به نقاط درون و برون استان جا به جا شده اند.

وی ادامه داد: این جا به جایی به وسیله یک هزار دستگاه اتوبوس فعال در این مقطع زمانی انجام شده است.

سیاهپور گفت: خوشبختانه در مقطع زمانی مورد نظر هیچگونه حادثه منجر به فوتی در حوزه حمل و نقل عمومی (ناوگان اتوبوسی) نداشته ایم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها