وزنه برداري شهرستان پارس آباد در حال نابودي؛
وزنه برداری شهرستان پارس آباد در حالي چند ماهي است بدون رئيس هيات اداره مي شود كه اين رشته پرطرفدار در پارس آباد با وجود استعدادهای بالقوه‌ و قهرمانان ملي محلي براي تمرين ندارد.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۰۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵

به گزارشخبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، پارس آباد مغان یکی از شهرستانهایی است که ورزشکاران بسیاری را در دل خود پرورش داده و به حق در هر یک از رشته های ورزشی حرفی برای گفتن دارد. از ميان همين رشته هاي ورزشي كه طرفداران پرپاقرصي هم در پارس آباد دارد وزنه برداري است؛ رشته اي كه اگر حمايت و به آن توجه جدي شود قطعاً به يكي از رشته هاي مدال آور و زمينه ظهور استعدادهاي درخشاني در ورزش منطقه به دنبال خواهد داشت.

در سالهای نه چندان دور و با ظهور پدیده هایی چون مهدي اگاه (اولين مدال آور آسيايي شهرستان پارس آباد) سهيل قادري، فرحام قلي زاده، مهدي عالي و ... و درخشش آنها در مسابقات كشوري موجی از شور و نشاط و علاقه در بین نوجوانان و جوانان پارس آبادي به رشته ی وزنه برداری شکل گرفت که متاسفانه آنطور که باید و شاید ورزش پارس آباد و بخصوص هیئت وزنه برداری این شهرستان از آن موقعیت بوجود آمده استفاده نکرد و خیل عظیمی از نونهالان و نوجوانانی که بعد از قهرمانی های ورزشکاران پارس آبادي روانه باشگاه های وزنه برداری شده بودند به درستی مدیریت نشده و کم کم از باشگاه ها و وزنه برداری فاصله گرفتند.

در صورتی که اگر در آن دوره زمانی مسئولان ورزش شهرستان و رئیس هیات وزنه برداری از ظرفیت به وجود آمده به درستی استفاده می کردند و فرصت سوزی صورت نمی گرفت اکنون وزنه برداری پارس آباد و ایران چندین قهرمان نامی داشت که میتوانستند برای ورزش ایران افتخار آفرینی کنند.

اما اکنون مدتي است در پی بی توجهی های صورت گرفته به رشته وزنه برداری شهرستان پارس آباد ديگر خبری از آن شور و هیجان در وزنه برداری پارس آباد نیست و تعداد وزنه برداران نونهال و نوجوان در باشگاه های وزنه برداری شهرستان به شدت کاهش یافته و دیگر خبری از قهرمانی های سالهای اخیر نیست.

وزنه برداري شهرستان پارس آباد نزدیک یکسال هست که کاملا از هم پاشیده است؛ از زمانی که سالن ایثار يا بهتر بگيم خانه کشتی كه محل تمرين وزنه برداران هم در اين سالن بود به تعمیر و بازسازی سپرده شد بیش از 10 ماه می گذرد و از آن زمان تا كنون وزنه برداران پارس آبادي محل مناسبي برای تمرین ندارند.

هیات وزنه برداری كه در واقع سهمش از سالن ایثار يك اتاقك تمرين هست با گذشت بیش از 10 ماه از آغاز بازسازی این سالن، هیات وزنه برداری هنوز به علت نداشتن محل تمرین کلیه فعالیتهای تمرینی خود را تعطیل كرده است و قهرمانان و ورزشکاران این رشته مجبورند بصورت شخصی در باشگاههاي بدنسازي تمرین کنند.

اين در حالي است كه به علت تمرینات سنگین و تخصصی رشته وزنه برداري، ورزشكاران اين رشته به لحاظ فنی - تخصصی و نبود تجهیزات استاندارد در راستای ایمنی و سلامت ورزشکاران در سالن های بدنسازی، نمیتوانند تمرینات فوق العاده سنگین رشته وزنه برداری را بصورت عمومی و تخصصی انجام دهند. از اين رو نياز هست تا تمرینات وزنه برداری در يك سالن مخصوص انجام شود که پاسخگوی حجم عظیم و چندین تنی وزنه های جابجا شده در یک جلسه تمرینی را هم دارا باشد.

از سويي شنيده ها حاكيست با اينكه چند ماهي از اخراج رئيس هيات وزنه برداري شهرستان پارس آباد گذشته است اما هنوز خبري از معرفي سرپرست يا رئيس جديد هيات وزنه برداري نيست و ورزشكاران و مربي اين رشته "مهدی آگاه" دارنده سه مدال طلاي آسيايي و هشت قهرمان كشوري بدون داشتن محل مناسب تمرين در بلاتكليفي بسر مي برند.

متاسفانه امروز ورزش وزنه برداری شهرستان پارس آباد مغان در حالت احتضار می باشد و قريب به یکسال هست که تنها بخاطر نبود یک محل تمرین ساده و ابتدایی، ورزشکاران و فعالان این رشته از هم پاشیده اند. اما با این همه چندین تن از قهرمانان وزنه برداری منطقه در سال گذشته با تمرینات شخصی به تیم استان راه یافته و در قالب تیم استان به رقابتهای لیگ و سایر مسابقات اعزام شده و مقام هايي هم كسب كرده اند.

این شرایط ناامید کننده کنونی ورزش پارس آباد مغان آسیب های جبران ناپذیری به وزنه برداری منطقه و استان میزند این شرایط باعث شده این هیات از جذب نیرو و ورزشکاران جدید نیز محروم بماند که این محرومیت و عدم فعالیت در رده های پایه در آینده نزدیک عقب ماندگی چندین ساله وزنه برداری پرافتخار پارس آباد مغان و استان را درپی خواهد داشت.

انتظار مي رود مدیرکل محترم ورزش و جوانان استان اردبيل كه از پارس آباد مغان به عنوان معدن استعدادهای وزنه برداری نام برده است و اعتقاد جدی هم نسبت به پتانسیل وزنه برداری مغان دارند چاره اي به حال وزنه برداري شهرستان پارس آباد كنند تا اين رشته پرطرفدار ورزشي به مانند سالهاي گذشته به روزهاي اوج و مدال آوري خود بازگردد.


///

///

///

.

ارسال نظرات