سازمان بهداشت جهانی؛

بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به افسردگی مبتلا هستند

آخرین آمار و ارقام نشان داده بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان دارای افسردگی هستند که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ بیش از ۱۸ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۳۱۷۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سازمان بهداشت جهانی(WHO) پس از تحقیقات بسیار روی تعداد زیادی از مردمی که با شرایط افسردگی زندگی می‌کنند، گزارشی را اعلام کرد مبنی براینکه در حال حاضر افسردگی علت اصلی بیماری‌ها و ناتوانی‌ها در جهان است

افسردگی بیشتر باعث به وجود آمدن بیماری‌های تنفسی تحتانی به عنوان بزرگترین مشکل می‌شود؛ آخرین آمار و ارقام نشان داده بیش از 300 میلیون نفر در سراسر جهان دارای افسردگی هستند که بین سال‌های 2006 تا 2015 بیش از 18 درصد افزایش داشته است.

این سازمان گفت که امیدوار است با ارائه این ارقام، باعث بهبودی در وضعیت دسترسی به درمان موثر برای این بیماری که حامل یک هزینه بزرگ برای جوامع انسانی است، شود و جلوی پیشرفت این بیماری که هزینه‌های میلیاردی بر اقتصاد جهان وارد می‌کند را بگیرد.

مدیر کل سازمان بهداشت جهانیWHO، دکتر مارگارت چان، گفت: "آمار جدید، اعلام بیدارباشی است برای همه کشورها تا دوباره به فکر این باشند که روش‌های قاطعانه‌تری برای بهبود سلامت روان و درمان آن با فوریت لازم که سزاوار است را اتخاذ کنند."

دکتر ساکسنا از سازمان بهداشت جهانی نیز گفت: عدم درک این وضعیت و تعصب نسبت به کسانی که از افسردگی رنج می‌برند، از موانع موثر در درمان به شمار می‌آیند؛ برای کسانی که با افسردگی زندگی می‌کنند، اغلب صحبت کردن با یک فرد معتمد، اولین قدم به سوی درمان و بهبودی است.

به گفته محققان، حتی در کشورهای با درآمد بالا، نزدیک به 50 درصد از افراد مبتلا به افسردگی خدمات درمانی دریافت نمی‌کنند و داروهای تجویز شده اغلب ناموفق هستند؛ به طور متوسط، تنها سه درصد از بودجه بهداشتی دولت‌ها در زمینه سلامت روان سرمایه گذاری می‌شود؛ در کشورهای با درآمد پایین این هزینه حدود یک درصد و در کشورهای با درآمد بالا از جمله بریتانیا این سرمایه گذاری حدود پنج درصد است.

سازمان جهانی بهداشت میگوید سرمایه گذاری در سلامت روان از نظر اقتصادی معنادار است و می‌توان ادعا کرد با سرمایه گذاری هر دلار آمریکا در درمان افسردگی و اضطراب، 4 دلار با افزایش سلامتی بهتر و توانایی کار به صندوق دولت بازمی‌گردد.

همچنین اعلام شده عدم توجه به درمان بیماری افسردگی بین سال‌های 2016 تا 2030، منجر به از دست رفتن سالانه یک تریلیون دلار خواهد شد.


ارسال نظرات